به گزارش پارس به نقل از ایرنا یک محقق آمریکایی می گوید: روشی ابداع کرده است که با اجرای آن می توان در ۶۰ ثانیه به خواب رفت.
این دانشمند ادعا می کند که از طریق این روش ابداعی می توان افراد بی خواب را بدون تجویز دارو و یا نورپردازی های عجیب ، فقط در ۶۰ ثانیه روانه خواب کرد.

این روش که روش تنفس ۸-۷-۴ نامیده می شود به عنوان یک آرام بخش طبیعی برای سیستم عصبی توصیف می شود که به کاهش تنش بدن کمک می کند.

دکتر اندرو ویل مبدع این روش در آریزونا آمریکا در صفحه یوتیوب خود در مورد مکانیسم آ« نوشته است: این روش کاملا ساده است، نیاز به زمان زیادی برای اجرا ندارد، علاوه برآن احتیاج به استفاده از وسیله خاصی دراین روش هم وجود ندارد و همین قابلیت ها سبب شده تا از آن در هر مکانی برای به خواب رفتن استفاده کرد.

برای انجام روش تنفس ۸-۷-۴ ابتدا باید نفس را کاملا از طریق دهان با صدا بیرون داد.سپس دهان را بست و تا شمارش عدد چهار از طریق بینی استنشاق کرد.در این مرحله باید نفس را تا شمارش عدد هفت نگه داشت.

بعد از سپری شدن این زمان باید نفس خود را کاملا از طریق دهان با صدا و در مدت هشت ثانیه خارج کرد. در مجموع ضروری است برای چهار بار نفس کشیدن عمیق از این روش پشت سرهم استفاده شود.

توجه داشته باشید که همواره به آرامی از بینی خود هوا را استنشاق کنید و آن را با صدا از دهان خود خارج سازید.

این پزشک فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد می گویدکه روش تنفس ۸-۷-۴ یک روش قوی است زیرا ریه ها با میزان اکسیژن بیشتری پر می شود.

به گفته وی اکسیژن اضافی می تواند اثر آرامش بخشی بر روی سیستم عصبی پاراسمپاتیک، که حالت آرامش را فعال می کند، داشته باشد.

دکتر ویل در مورد علت تاثیر گذاری این روش تنفسی توضیح داد: هنگام استرس، سیستم عصبی بیش از حد تحریک می شود که به ایجاد یک وضعیت نامتعادل و در نتیجه بی خوابی منجر می شود. روش ۸-۷-۴ علاوه بر آرامش بخشی سیستم عصبی پاراسمپاتیک به انسان کمک می کند تا احساس هماهنگی با بدنش را در اختیار گیرد و از افکار مختل کننده خواب جدا شود.