به گزارش پارس به نقل از تسنیم، غلامرضا اصغری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه در روز سوم هفته سلامت با شیوع بیماری شیگلا مواجه هستیم و مشکل خاصی در این زمینه نبوده و در حال حاضر این بیماری به صورت فرد به فرد انتقال یافته و امیدوار هستیم مردم با شستن دست با آب و صابون و با سالم سازی سبزیجات این زنجیره را قطع کنند.

وی با اشاره به اینکه این باکتری از طریق دهان وارد دستگاه گوارشی می‌شود، افزود: اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و تمام مشاغلی که به این موضوع مرتبط بوده باید نکات بهداشتی لازم را رعایت کنند، مراقبت‌های فردی در این خصوص از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد وجود معضل سهم خواهی جامعه پزشکان و پیراپزشکان در جامعه تصریح کرد: این موضوع در دولت یازدهم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته و تا حد بسیار زیادی این مشکل رفع وکاهش پیدا کرده ولی تمام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمار پس از تجویز نسخه پزشک می‌تواند به هر داروخانه و آزمایشگاهی مراجعه کرده و اینکه در نسخه بیمار به نام آزمایشگاه یا سی تی خاصی اشاره شده باشد غیر قانونی بوده و حتی اینکه برخی منشی‌ها، آدرس چند پزشک و آزمایشگاه را روی میز خود داشته باشند نیز غیرقانونی است.

اصغری افزود: برخی افراد به دنبال خدمات پزشکی با کیفیت بالا بوده و به این دلیل نام مراکز مورد نیاز خود را از منشی و یا پزشک مربوطه سوال می‌کنند که این موضوع سبب معرفی کردن بیمار از سوی منشی به پزشکان دیگر در قبال دریافت مبلغی پول شده و در واقع موضوع رشوه از منشی پزشکان شروع می‌شود، این موضع بسیار اندک بوده ولی وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با نزدیک شدن انتخابات آیا این احتمال وجود داشته که بازی‌های سیاسی عامل شیوع این بیماری شده باشد، تصریح کرد: موضوع بیو تروریسم به دلیل پراکندگی این بیماری منتفی بوده و هیچ ربطی به شیوع این بیماری ندارد.