پايگاه خبري تحليلي «پارس»- وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات گفت: زماني كه دولت را تحويل گرفتم حدود 3ميليون و 200هزار نفر مشترك به اينترنت ADSL دسترسي داشتند و امروز 8 ميليون و 300 مشترك داريم
محمود واعظي وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: در سال 1394، سياست افزايش پهناي باند را استمرار مي بخشيم.

وي افزود: از كل پهناي باند اينترنتي كه قرار است در سال 1394، افزايش يابد، 80 درصد به پهناي باند داخلي و 20درصد به پهناي باند خارجي اختصاص دارد.

وي اضافه كرد:در سال 1394 با پهناي باند بين‌الملل 170گيگابايت بر ثانيه كه 2 و نيم برابر سال92 است و پهناي باند داخلي حدود 1700گيگابايت بر ثانيه شروع خواهيم كرد.

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات درخصوص سرنوشت شبكه ملي اطلاعات‌ گفت: حدود 11سال است كه كار شبكه ملي اطلاعات مطرح شده اما كار جدي آن عملا از سال گذشته آغاز شد. 

واعظي افزود: اگرچه وزارتخانه زيرساخت شبكه ملي اطلاعات را فراهم مي‌كند ولي ارگان‌ها و نهادهاي مختلف، ديگر وزارتخانه‌ها و اپراتور‌هاي موجود بايد خودشان را براي اتصال به اين شبكه آماده نگه دارند. 

وي وعده داد كه  كه تا پايان سال  جاري ، مردم به شبكه ملي اطلاعات دسترسي داشته باشند.

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات با اشاره به ايجاد شبكه هاي اجتماعي داخلي گفت: شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي در تمام دنيا با مشكل روبه‌ رو شده چرا كه با يك‌ تعرفه پايين، به اطلاعات دسترسي پيدا مي‌‌كنند. در اين بين كشورها سعي مي‌كنند كه از شبكه اجتماعي داخلي خودشان استفاده كنند. 

وي افزود: خوشبختانه در ايران هم دانشگاه‌ ها و پژوهشگاه‌ ها به دنبال اين هستند كه برنامه‌هاي توليد داخلي را توسعه دهند. چند برنامه‌اي كه توليد شده ‌اند مثل يكي از آنهايي كه با حضور خود من در نمايشگاه الكامپ امسال رونمايي شد، به‌نظرم مناسب هستند و مي‌توانند جايگزين نمونه‌هاي خارجي شوند چراكه سرعت بالاتري دارند. 

واعظي تصريح كرد: تصميم گرفته شده اينگونه فعاليت ‌ها به بخش خصوصي واگذار شود و دولت نبايد وارد اين فعاليت‌ ها شود بلكه بايد نقش حمايتي داشته باشد. 

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات در پايان تاكيد كرد: هميشه به مردم توصيه مي‌كنم مراقب انتشار اطلاعات خصوصي‌شان در اين شبكه‌ها باشند.