پايگاه خبري تحليلي «پارس»- معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: در تابستان سال 92 تعداد خطوط اینترنت پر سرعت Adsl بالای 3.5 میلیون پورت بود که امروز با رشد صددرصدی به رقمی بالای 7 میلیون پورت رسیده است.

علی اصغر انصاری، معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات کشور در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: از شهریور ماه امسال و با ارايه مجوز بهره‌ برداری نسل سوم و چهارم تلفن همراه به اپراتورهای اول و دوم که به نوعی اتصال به پهن باند اینترنت تلفن همراه محسوب می‌شود، در حال حاضر بیش از 3 میلیون کاربر تحت پوشش نسل سوم تلفن همراه قرار گرفته‌اند.

وي افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، این روند رو به رشد است و با توجه به سرعت بالای پیوستن کاربران تلفن همراه به نسل سوم و چهارم، پیش‌بینی می‌شود که تا ابتدای سال آینده تعداد کاربران 3G و 4G از تعداد کاربران اینترنت ثابت بیشتر شود.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات درخصوص ميزان دسترسي كاربران داخلي به اينترنت گفت: میزان دسترسی کاربران داخلی به اینترنت یا ضریب نفوذ اینترنت در کشور نزدیک به 60 درصد است و ضریب نفوذ پهن باند هم به رقمی بالاتر از 30 درصد رسیده است، بر همین اساس برنامه پهن باند یا شبکه پرسرعت اینترنت را پیگیری می‌کنیم که بتوانیم ضریب نفوذ دسترسی پرسرعت به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را بیش از پیش فراهم کنیم.

انصاری افزود: و با توجه به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال آینده و ارايه خدمات گسترده در این شبکه، علاوه بر توسعه پهناي باند، شاهد افزایش میزان کاربران اینترنت تلفن همراه و ارايه اینترنت اشیا در کشور خواهیم بود.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات در خصوص شبكه ملي اطلاعات گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است که تا پایان سال 94 علاوه بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، دسترسی 60 درصد از خانوارها به اینترنت را فراهم کند که با توجه به عقب ماندگی این وزارتخانه از برنامه، با روی کار آمدن دولت جديد برجبران این عقب ماندگی، همت گماريم.