به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش در نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران سازمان که پس از بازدید دکتر علی ربیعی از ستاد سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد با اعلام این مطلب، افزود: از حضور و بازدید دکتر علی ربیعی از ستاد سازمان و دیدار و گفت‌وگو با کارکنان تشکر می‌کنم و امیدوارم این بازدید موجب خیر و برکت شود.

 

وی با اشاره به چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار کرد: مهمترین چالش این سازمان، چالش هویتی و خدشه‌دار شدن اعتماد شرکا و بیمه‌شدگان بود.

 

نوربخش با بیان اینکه همواره سازمان تأمین‌اجتماعی به علت ماهیت و فعالیت‌های خود دچار چالش‌های ذاتی است، افزود: سازمان دچار مسائلی شده بود که هیچ ارتباطی به مأموریت‌های این سازمان نداشت و وظیفه مدیریت جدید، بازگشت آرامش به سازمان تأمین‌اجتماعی بود.

 

وی بازگشت آرامش و احیای اعتماد بیمه‌شدگان که برند تأمین‌اجتماعی است را حاصل تلاش و فعالیت مدیریت و بدنه سازمان دانست.

دکتر نوربخش به دیدارهای مختلف با مسئولان اجرایی، قانونگذاری و قضایی اشاره و عنوان کرد: در این دیدارها مسائل مختلف و راهکارهای رفع چالش‌های سازمان تأمین‌اجتماعی بررسی و تبیین شد.

 

وی افزود: در آغاز مدیریت جدید بدهی انباشته 52 هزار میلیارد تومانی دولت و کسری 5000 میلیارد تومانی بودجه از مشکلات و دغدغه‌های سازمان بود.

 

نوربخش ادامه داد: در سال گذشته با وجود مشکلات مطرح شده، با هماهنگی و همفکری اجزای مختلف سازمان و پشتیبانی دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تجهیز منابع، کسری بودجه جبران شد.

 

وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بودجه مبتنی بر عملکرد و موضوع ساختار تشکیلاتی سازمان، مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

 

نوربخش ارائه کارت هوشمند سلامت در مراکز ملکی در مرحله اول اجرای طرح و توسعه ICT را از برنامه‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی عنوان و اظهار کرد : اقدامات مؤثری در بخش اقتصادی سازمان درحال انجام و پیگیری است.

 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، ارتباط جامعه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی با سازمان تأمین‌اجتماعی را در بالاترین سطح ارزیابی و خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل منطقی و حس اعتماد میان شرکاء و سازمان از اهداف اصلی تأمین‌اجتماعی است.

 

نوربخش با بیان اینکه تعامل هیأت‌مدیره با ارکان اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی به صورت مطلوب است، گفت: ارتباط منطقی مدیریت اجرایی و هیأت‌مدیره سازمان الگوی همکاری موفقی است.

 

در این نشست هریک از معاونان سازمان تأمین‌اجتماعی به ارائه گزارش عملکرد واحد خود پرداختند و برنامه‌ها و چالش‌های سازمان را بیان کردند.