به گزارش پارس به نقل از مهر؛ عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی از تعامل مثبت میان نمایندگان دولت و سایر سازمانهای عضو این کارگروه در آخرین جلسه برپایی کمیته فیلترینگ سایتهای اینترنتی خبر داد و گفت: برخلاف آنچه در برخی رسانه ها منعکس شده است دولت، فیلترینگ محتوای مجرمانه را ضروری می داند.

حجت الاسلام محمدرضا آقامیری با اشاره به اجرای مصوبات کمیته فیلترینگ ادامه داد: در بحثفیلتر سایتهای اینترنتی باید توان فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در نظر گرفت. البته نباید توان متخصصان داخلی را نادیده گرفت اما آنچه که واضح است در جنگ نابرابر در فضای سایبری و با توجه به استراتژیهای پیشرفته غرب، توان فنی وزارت ارتباطات کافی نیست.

او گفت: مصوبات کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، در بسیاری مواقع در اجرا با مشکلات فنی از سوی وزارت ارتباطات روبه رو می شود و قابل اجرا شدن نیست.

آقامیری با اشاره به عدم اجرایی کردن مصوبه کمیته تعیین مصادیق در مورد نرم افزار واتس آپ نیز گفت: در نحوه رای گیری برای فیلترشدن این نرم افزار موبایلی، شبهه ای به وجود نیامد؛ چرا که روز رای گیری ۱۴ اسفند ۹۲ بود و نماینده وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۹۲ تغییر یافت و حکم آن ابلاغ شد؛ به همین دلیل رای نماینده پیشین وزارت اطلاعات در این کارگروه برای مصوبه مذکور، دارای وجاهت قانونی بود و وجود شبهه در این رای گیری، محلی از اعراب ندارد.


این عضو کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ با تاکید براینکه مصوبه این کارگروه برای فیلتر نرم افزار موبایلی واتس آپ به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است در مورد عدم اجرای این مصوبه گفت: وزارت ارتباطات قصد داشت این مصوبه را اجرایی کند اما به احتمال زیاد مشکلات فنی و پیچیدگی در کار، اجرای این مصوبه را با تاخیر همراه کرده است.
او گفت: فعلا برنامه ای از سوی کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، برای مسدودسازی سایر نرم افزارها و شبکه های اجتماعی در دست انجام نیست.