به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام روزبه برکت رضایی در نشست خبری روز یکشنبه ضمن اعلام نتایج اولیه نخستین جشنواره وبلاگ نویسان حج، ترویج فرهنگ حج و زیارت در فضای مجازی را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد. وی با یادآوری اینکه فراخوان این جشنوره از ۲۱ دی آغاز شد و تا ۱۰ اسفند ادامه داشت، گفت: نتایج نهایی جشنواره وبلاگ نویسان حج با رأی گیری از عموم مخاطبان، ۱۶ اسفندماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) اعلام می شود.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری با معرفی ۲۰ وبلاگ برتر که توسط هیئت داوران به عنوان برگزیدگان مرحله نخست انتخاب شده اند، اظهار کرد: ۱۰ وبلاگ برتر نهایی با نظرسنجی اینترنتی عموم کاربران مشخص و مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰۰ نفر از روحانیون، مداحان، مدیران و پزشکان کاروان های حج و همچنین زائران و دانشجویان در این جشنواره شرکت کردند که تعداد ۶۰۰ وبلاگ فعال انتخاب و لینک آن در پایگاه اطلاع رسانی حج منعکس شده است.

برکت رضایی یادآور شد: شرکت کنندگان در این جشنواره می توانستند از تمام قالب های رایج نوشتاری مانند دل نوشته ها، خاطرات، یادداشت روزانه، مقاله، قطعات ادبی، شعر و عکس و… به طور مجزا استفاده و برای هر بخش، امتیاز جداگانه ای دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استانهای تهران با ۱۸۵ وبلاگ، قم با ۱۴۵ وبلاگ و اصفهان با ۱۳۵ وبلاگ، بیشترین تعداد شرکت کننده در جشنواره را به خود اختصاص دادند، گفت: ۲۸۶ روحانی کاروان، ۸۰ بانوی وبلاگ نویس، ۳۴۰ مدیر کاروان های حج و زیارت، ۲۰ پزشک کاروان و ۲۰ مدیر کاروان از خارج کشور در جشنواره حضور پیدا کردند.

مدیر جشنواره وبلاگ نویسان حج با بیان اینکه تمام مراحل این جشنواره به صورت اینترنتی انجام شده است، از تمام کاربران و مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی حج خواست تا با مراجعه به نشانی www. hajj. ir/۳۰ در نظرسنجی نخستین جشنواره وبلاگ نویسی حج شرکت کنند.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت خانه خدا و زیارت ائمه معصومین (ع) ، تولید محتوای دینی و اسلامی در محیط رسانه های دیجیتالی و اینترنت، تشویق و ترغیب وبلاگ نویسان و فعالان اینترنتی به فعالیت در حوزهٔ حج و زیارت، گسترش فرهنگ عبادت و زیارت در عرصهٔ رسانه ای و اینترنتی را از جمله اهداف کلی طرح « جشنواره وبلاگ نویسی حج» برشمرد.

برکت رضایی در ادامه از سرزمین مناره ها، با زائران بهشت، انجمن مداحان شهرستان بابل، کاروان ۱۹۰۱۴، کاروان ۱۷۹۰۵ تهران، کاروان ۱۷۱۹۰ تهران، دفتر خدمات زیارتی فاران، دفتر خدمات زیارتی مصباح الهدی، خادمین حج نورالزهرا (ع) ، هتل الجزیره مکه به عنوان وبلاگ های برتر در مرحله نخست جشنواره نام برد.

وی همچنین گفت: آشپزخانه دخیل مدینه منوره، ستاد عمره دانش آموزی، وبلاگ فیاض بخش، حج حسن زاده، وبلاگ موحدنیا، فرادیس (بوستان دین شناسی) ، کوی یار، حج عراقی‎ ، مسئولین فرهنگی و تجارب فرهنگی، بانک طرح ها و ایده های خلاقانه فرهنگی از دیگر وبلاگ هایی بودند که در مرحله نخست این جشنواره برتر شناخته شدند.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج چگونگی ارتباط مدیران کاروان ها با زائران قبل و بعد از سفر حج را دغدغه برگزارکنندگان جشنواره وبلاگ نویسی حج عنوان و اظهار کرد: برگزیدگان نخستین جشنواره وبلاگ نویسان حج در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تقدیر می شوند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره وبلاگ نویسان حج در طول سال فعال است و علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی www. hajj. ir/۱۴۲ ارسال کنند، گفت: به حول و قوه الهی نتایج دومین جشنواره وبلا گ نویسان حج ۵ اسفندماه ۱۳۹۳ همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب (س) اعلام می شود.