به گزارش پارس به نقل از مهر، سیروس نصیری با بیان این مطلب افزود: پرداخت اقساطی حق بیمه خدمت سربازی چند سال متوقف شده بود اما با توجه به مراجعات زیاد متقاضیان و همچنین ارائه تسهیلات به افرادی که توان پرداخت حق بیمه دو سال خود را به صورت یکجا ندارند، این طرح بزودی مجددا از سر گرفته می شود.

وی تاکید کرد: شرط پرداخت اقساطی حق بیمه این است که بیمه شده باید در زمان ارائه تقاضا مشغول به کار بوده و تحت پوشش تأمین اجتماعی باشد.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: این طرح با پیشنهاد دکتر نوربخش و تصویب هیات مدیره سازمان طی روزهای آینده اجرایی می شود که امیدواریم در دهه فجر در شعب تامین اجتماعی آغاز شود.

نصیری اظهار داشت: تمامی افرادی که بعد از سال ۸۵ به خدمت سربازی اعزام شده اند نیز مشمول پرداخت حق بیمه شده و می توانند از پرداخت اقساطی ۱۲ ماهه بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ۷ درصد حق بیمه توسط فرد و ۲۳ درصد نیز از سوی دولت پرداخت می شود، گفت: حق بیمه ۷ درصدی با توجه به میزان حقوق دو سال آخر فرد متقاضی تعیین و قسط بندی می شود.

وی همچنین در مورد بیمه کارکنان شورای حل اختلاف نیز گفت: برای اینکه کارکنان شورای حل اختلاف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند بخشنامه ای به شعب تحت پوشش در سراسر کشور ابلاغ شده است و در حال حاضر این افراد بیمه می شوند.