به گزارش پارس به نقل از مهر، معاونت فناوری و اطلاعات و ارتباطات سازمان ثبت احوال کشور در سالن دولت الکترونیک نوزدهمین نمایشگاه الکامپ به متقاضیان شناسنامه های هوشمند و مکانیزه می دهد.

بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ می توانند در صورت تمایل با مراجعه به غرفه سازمان ثبت احوال در نمایشگاه الکامپ و تحویل مدارک مورد نیاز خود در مدت ۱۵ دقیقه شناسنامه های مکانیزه دریافت کنند.

کپی کارت ملی، به همراه داشتن شناسنامه فعلی، ۲ قطعه عکس، اصل شناسنامه همسر و فرزند در صورت تاهل از جمله مدارک مورد نیاز برای صدور شناسنامه های جدید در غرفه ثبت احوال خواهد بود.

هزینه صدور شناسنامه های هوشمند در غرفه سازمان ثبت احوال ۱۵ هزار تومان عنوان شده است. ضد جعل بودن و دارا بودن ضریب امنیتی بالا از جمله ویژگیهای شناسنامه های هوشمند سازمان ثبت احوال عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدور شناسنامه های جدید الکامپ در حالی انجام می شود که ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت در شرایط عادی تنها برای افراد واجد شرایط شامل افرادی که ۱۵ سال تمام دارند و قصد دارند شناسنامه خود را عکس دارد کنند و نیز افرادی که شناسنامه آنها دچار مفقودی، پارگی و یا آبرفتگی شده شناسنامه های جدید صادر می کنند.