مسابقات جهانی کشتی برگزار شد. نروژ میزبان مسابقات کشتی بود. ایران مدال های بسیاری در مسابقات جهانی کشتی بدست آورد.


گروه ورزشی جی پلاس، چهارمین روز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی امروز (یکشنبه) به میزبانی اسلو نروژ پیگیری شد که میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم با شکست حریفی از گرجستان به مدال طلا رسید.محمدرضا گرایی نیز در مصاف با حریف روسی به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

این برای نخستین بار بود که ایران در رقابت های جهانی کشتی فرنگی 4 طلا کسب می کند. تیم ایران در این رقابت ها نایب قهرمان شد.

 

میثم دلخانی، علی اکبر یوسفی، محمدهادی ساروی و محمدرضا گرایی مدال طلا و  پژمان پشتام، محمدعلی گرایی دو برنز کسب کردند.

میثم دلخانی

میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم روز گذشته پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف دنیز منیکسه از آلمان رفت و این دیدار با نتیجه 9 بر 0 به سود دلخانی به پایان رسید. دلخانی در یک چهارم نهایی به مصاف تیمیروف از اوکراین رفت و این دیدار با نتیجه 3 بر 3 به برتری رسید و به نیمه نهایی صعود کرد. دلخانی در نیمه نهایی به مصاف ممدوف از آذربایجان رفت و این دیدار با نتیجه  9 بر 0 به برتری رسید و راهی فینال شد. او در فینال به مصاف آبولادزه کشتی گیر گرجستانی رفت و با نتیجه 3 بر 1 به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

 

محمدرضا گرایی

دارنده مدال طلای المپیک در وزن 67 کیلوگرم روز گذشته پس از استراحت در دور اول در دور دوم با تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن کشتی گرفت و در دیداری نفس گیر حریف را ضربه فنی کرد و در حالی که 6 بر 5 عقب بود به برتری رسید. گرایی در یک چهارم نهایی به مصاف جفروف حریف آذربایجانی رفت و این دیدار در عملکردی دیدنی و درخشان با نتیجه 11 بر 0 زیر سه دقیقه به برتری رسید. گرایی در نیمه نهایی به مصاف حریف گرجستانی رفت و در ثانیه های آخر توانست با نتیجه 6 بر 6 به برتری برسد و راهی فینال شد.گرایی در فینال به مصاف حریف روسی رفت و با نتیجه 5 بر 2 به برتری رسید و آخرین مدال کاروان ایران نیز به رنگ طلا درآمد.

 

کشتی فرنگی محمد بنا

کشتی فرنگی میثم دلخانی

کشتی فرنگی محمد بنا میثم دلخانی

کشتی فرنگی محمد بنا

کشتی فرنگی محمد بنا میثم دلخانی

کشتی فرنگی محمدرضا گرایی

کشتی فرنگی محمدرضا گرایی

کشتی فرنگی محمدرضا گرایی

کشتی فرنگی میثم دلخانی