اول مهر زمان بازگشایی مدارس است. بازگشایی مدارس امسال به سه شیوه صورت می گیرد. کلاس اولی ها بازگشایی مدارس را حضوری آغاز می کنند.


آقای علیرضا کاظمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ۷۰ درصد مدارس امسال، مجازی و ۳۰ درصد حضوری فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: ۴۵ هزار مدرسه در کشور جمعیت زیر ۷۰ نفر دارند و می‌توانند به صورت حضوری فعالیت کنند.

آقای کاظمی افزود: سال تحصیلی امسال با شاد آغاز می‌شود و امروز دانش آموزان کلاس اولی برای آشنایی با فضای مدرسه و معلم خود در مدارس حاضر خواهند شد.

 
 
 
 
 
Remaining Time -1:50
 
 
کد ویدیو
دانلود
 

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه  مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.گفت: در مناطق پرجمعیت که مدارس تراکم متوسط و بالا دارند، به شورای مدارس اختیار داده شده است تا با ثبت وضعیت مدرسه در سامانه ای که به این منظور طراحی شده است و با تایید منطقه یکی از الگوهای بازگشایی را انتخاب کنند.

وی گفت: واکسیناسیون کرونای معلمان به اتمام رسیده و واکسیناسیون دانش آموزان نیز آغاز شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: در صورت واکسینه شدن همه دانش آموزان و باز شدن مدارس رعایت فاصله گذاری‌ها در کلاس‌های درس الزامی است.

وی همچنین گفت: پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستم و در این راه از هیچ کاری دریغ نخواهم کرد.

آقای کاظمی از معلمان بازنشسته خواست که به فعالیت خود در مدارس ادامه دهند و تاکید کرد: ۵۰ درصد کمبود معلم در مدارس را با معلمان بازنشسته برطرف خواهیم کرد.