به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: دریافت هر نوع شهریه اضافی در مدارس غیردولتی برای درجه یک یا دو بودن غیرقانونی و تخلف است.

مجتبی زینی وند افزود: تاکنون هیچ نوع درجه بندی برای مدارس غیردولتی اعمال نشده است و اخذ شهریه اضافی از اولیای دانش آموزان به بهانه درجه یک بودن وجاهت قانونی ندارد.
وی تاکید کرد: اخیرا مشاهده شده است برخی از مدارس غیردولتی گواهینامه هایی برای جلب نظر اولیا با عنوان درجه یک در مدرسه نصب می کنند که این گواهینامه ها هیچ ارزش قانونی و اعتباری ندارد.
زینی وند گفت: براساس الگوی جدید شهریه، مدیران مدارس غیردولتی در زمان ثبت نام تنها مجاز به دریافت شهریه مصوب آموزش و پرورش شامل شهریه ثابت و فوق برنامه هستند و دریافت هرگونه وجه بابت کلاس های تابستانی و خدمات ویژه در زمان ثبت نام ممنوع است و باید به صورت کاملا داوطلبانه و در طول سال تحصیلی از اولیا اخذ شود.
وی افزود: مسئولیت دریافت شهریه اضافی در مدارس غیردولتی به عهده موسس مدرسه است و ما طبق قانون با موسسانی که الگوی شهریه را رعایت نمی کنند برخورد خواهیم کرد.
مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال مجموعه عملکرد آموزشی و پرورشی هر مدرسه غیردولتی نقش اساسی در تعیین شهریه آن داشته است.
زینی وند افزود: طرحی پژوهشی با کمک استادان و کارشناسان خبره برای درجه بندی مدارس غیردولتی درحال تدوین هستیم تا ملاک ها و شاخص های درجه بندی مدارس غیردولتی را به دست بیاوریم اما تاکنون هیچ مدرسه ای درجه بندی نشده است.