نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس در صدر جدول، ذوب‌آهن اصفهان بود که در هفته بیست و سوم مقابل تیم علی دایی شکست خورد و با باخت 4 بر 2 برابر سایپا، امیدهایش برای قهرمانی را کمرنگ دید. آنها البته بهترین تیم نیم فصل دوم هستند. در حال حاضر، تیم امیر قلعه‌نویی صاحب 38 امتیاز است و 7 بازی تا پایان فصل پیش روی خود دارد. اگر ذوب‌آهن تمام بازی‌هایش را با برد پشت سر بگذارد، صاحب 21 امتیاز دیگر می‌شود و به امتیاز 59 می‌رسد و این در حالی است که پرسپولیس 54 امتیاز دارد. با این حساب، برانکو ایوانکوویچ با کسب دو پیروزی دیگر، 60 امتیازی می‌شود و طبق همین فرمول قهرمان خواهد شد.

دو بازی بعدی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان و استقلال تهران است که هر دو دیدار نیز در ورزشگاه آزادی و قبل از عید انجام می‌شود. پرسپولیس بتواند بازی‌هایش را ببرد، به قهرمانی می‌رسد آن هم قبل از عید؛ همان قولی که برانکو داده بود. جالب اینکه در صورت رقم خوردن این اتفاق، پرسپولیسی‌ها بعد از برد احتمالی در شهرآورد می‌توانند جشن قهرمانی بگیرند. البته وینفرد شفر سرمربی استقلال ماه‌هاست که برای شهرآورد برگشت نقشه کشیده و کری می‌خواند. او به دنبال گرفتن انتقامی سخت از برانکو بابت باخت در شهرآورد رفت است و از این رو، استقلالی متفاوت را در بازی 10 اسفند خواهیم دید.

نکته دیگر اینکه فولاد خوزستان هم 38 امتیازی است ولی یک بازی کمتر دارد. اگر فولاد بتواند 8 بازی پیاپی خود را با برد پشت سر بگذارد، 62 امتیازی می‌شود و آن وقت قهرمانی پرسپولیس باید به بعد از سال جدید و بازی های 5 هفته پایانی گره بخورد. البته فراموش نکنید که فولاد در 5 بازی گذشته خود 4 مساوی و تنها یک برد کسب کرده و این موضوع شاید بهترین خبر ممکن برای پرسپولیس باشد زیرا روند امتیازگیری فولاد در این هفته‌ها به شکلی نیست که بتواند پرسپولیس را تهدید کند.