به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین یحیی گل محمدی حالا یکی از موفق ترین مربیان ایران است. او در نیم فصل دوم تیمی از ذوب آهن ساخت که از رده های پایین جدول به بالاهای جدول رسید و توانست علاوه بر کسب مقام چهارمی لیگ برتر، به قهرمانی در جام حذفی هم برسد. با یحیی گل محمدی درباره روزهای سختی که پشت سر گذاشته صحبت کرده ایم.

*روزهای خوبی را سپری می کنی. مخصوصا از وقتی که قهرمان جام حذفی شدید.
قهرمانی همیشه لذت دارد. اما نباید اجازه دهیم این خوشحالی زیاد طولانی شود. من در این قهرمانی غرق نمی شوم. اگر بخواهم در قهرمانی غرق شوم روزهای خوب آینده را از دست می دهم. من این قهرمانی را فراموش کرده ام و برای آینده برنامه ریزی می کنم. در مورد قهرماني در جام‌حذفي هم بايد بگويم كه با اقتدار اين جام را به ‌دست ‌آورديم. ما به تيم پرقدرت نفت تهران 3گل زديم و در ليگ‌برتر هم 5 گل به آنها زديم.
*ذوب آهن می خواهد برای فصل آینده تیمش را در حد قهرمانی ببندد؟
بستن تیمی در حد قهرمانی کار سختی است. باید بازیکنان ملی پوش را بگیریم که شرایط خاص خودش را دارد. ما فصل موفقیت آمیزی داشتیم و هدف اصلی این است که از لحاظ فني و فوتبالي پيشرفت كنيم. هدف اول ما قهرماني نيست بلكه پيشرفت فني و بهبود كيفيت تيم نسبت به سال گذشته است. در اين راه ممكن است با مشكلاتي مواجه شويم كه قابل پيش‌بيني نيست ولي بايد براي بهتر شدن تلاش كنيم.
*مشخص شده که کدام بازیکنان می روند و کدامیک می مانند؟
هنوز نه. در حد یکی دو بازیکن مشخص است اما بقیه نه. در ذوب آهن زیاد تغييرات نخواهيم داشت و نمي‌خواهيم به تركيب و شاكله اصلي تيم دست بزنيم. تغييرات ذوب‌آهن براي فصل آينده، 20 تا 25 درصد خواهد بود.
*می خواهید بازیکنان بزرگ و ستاره هم بگیرید؟
من دنبال ستاره نيستم و دنبال جوان‌هاي بااستعداد هستم كه بتوانند هم به ذوب‌آهن كمك كنند و هم براي آينده اين باشگاه مفيد باشند. من بازيكن جوان را به ستاره ترجيح مي‌دهم.
*شایعه شده که اگر برانکو به ایران برنگردد، شما سرمربی پرسپولیس می شوی؟
من با ذوب‌آهن قرارداد بستم و براي فصل بعد برنامه‌ريزي مي‌كنيم. برانكو مربي خوبي است و وقتي پرسپوليس سرمربي دارد، به خودم اجازه نمي‌دهم كه در مورد حضور در اين تيم حرفي بزنم. من فرصتي ندارم كه باشگاهم را عوض كنم و در تمامي زمينه‌ها با ذوب‌آهن به توافق رسيده‌ام و پيش‌قراردادي هم امضا كرديم. بدون ‌شك در ذوب‌آهن مي‌مانم.
*سقف آرزوهاي یحیی گل محمدی در مربيگري كجاست؟
زياد به اين مسائل فكر نمي‌كنم و فقط دنبال اين هستم كه از لحاظ دانش فوتبالي روز به روز پيشرفت كنم و اين روند را ادامه دهم. معلوم نيست سرنوشت مربيگري من به كجا ختم مي‌شود ولي دوست دارم هر روز پيشرفت كنم.
*مثل اينكه در ميانه‌هاي دهه 70 از يك بيماري سخت نجات پيدا كردي، درست است؟
بله همين‌طور است. اگر اشتباه نكنم، در سال 74 بود كه تب مالت گرفتم. من متأسفانه مراحل درماني را به خوبي پشت ‌سر نگذاشتم و همين موضوع باعث شد بيماري‌ام شدت بگيرد. تب مالت باعث شد دو سال از فوتبال عقب بمانم. من از لحاظ فوتبالي و بدني ضعيف شدم و جدا از اين بيماري، دوري از فوتبال برايم خيلي سخت بود. واقعاً روزهاي سختي را پشت‌‌سر گذاشتم و شايد در هر سال بيشتر از 10 بازي انجام نمي‌دادم. رفته‌رفته خوب شدم كه آقاي پروين مرا در ليست فروش قرار داد. من به فولاد خوزستان رفتم و به روزهاي خوبم برگشتم. بعد از 3 سال ايشان تماس گرفت و دوباره به پرسپوليس رفتم.