به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد رویانیان که بعد از استعفایش از مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس سکوت کرده بود در خصوص رفتنش از این باشگاه اظهار داشت: گناه من ۲ سال مدیریت پرسپولیس بود. البته خوشبختانه مردم میزان رضایت خود را اعلام کردند اما سالی که به پرسپولیس آمدم مدیریت قبلی را زیر سوال نبردم.


وی افزود: هنگامی که به پرسپولیس آمدم ۹ نفر همزمان استعفا دادند ولی من کم نیاوردم. هیچ مدیر عاملی در این بیست و دو سال گزارش مالی ارائه نکرد ولی من این کار را در رسانه ملی انجام دادم.

مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که منابع درآمدی وی برای تامین هزینه های باشگاه پرسپولیس چه بود گفت: متاسفانه فوتبال ما یا با نتیجه شناخته می شود یا با پول. اما بدانید باشگاه هایی که می خواهند صدرنشین باشند بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارند. عده ای می گویند الان چرا این همه هزینه می شود اما چرا نمی گویند قیمت دلار بالا رفته است؟

رویانیان افزود: بازیکنان امروزه پولکی شده اند ولی آیا کسی گفته که ما آکادمی باشگاه پرسپولیس، دانشگاه پرسپولیس، و قرارداد با شرکت ترافیک برزیل را با رقمهای خیلی خوب راه اندازی کردیم؟ چرا به مسئله کذب پورشه و بنز بها می دهید؟

وی ادامه داد: سال اولی که آمدم نوشتند که ما بنز و پورشه دادیم ولی هنوز هم می گویم این کار را نکردم. این ماشین هایی را هم که می بینید در این چند روز سر و صدا کرده بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. مردم بدانند که من در ۲۰ آذر ماه برکنار شدم اما مجبور شدم که ادامه دهم. این اتفاق هم از بدشانسی من بود. مردم بدانند که من به خاطر اعتصاب بازیکنان قبل از دربی خانه ام را ۲ میلیارد فروختم تا پول بازیکنان را بدهم. همه دستگاه های نظارتی هم بیایند و زندگی من را بررسی کنند. در حالی که من یک حقوق بگیر هستم این کار را برای پرسپولیس انجام دادم.

مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این انتقاد که خیلی مصاحبه می کرد گفت: در این چند روز که من نیستم همه از تدارکات بگیر تا خیلی ها صحبت کردند. این هم نوعی مدیریت بود که حوزه خودم را کنترل می کردم و خودم حرف می زدم تا همه چیز رسمی باشد. حالا هم وجدانم راضی است و به زودی گزارش خوبی از کارهای ماندگارم را به رسانه ها می دهم.

وی در خصوص اینکه شایعه شده بود به علی کریمی سوزوکی داده بود گفت: اولا که کریمی الان دیگر بازیکن پرسپولیس نیست و در تراکتورسازی بازی می کند، ولی ما باشگاه داریم که ظرف و ظروف به بازیکن می دهد، میل گرد و آهن می دهد، خانه در شمال و جنوب کشور می دهد ولی آنوقت به من که این امکان را دارم که ماشین وارد کنم و آن را تبدیل به پول کنم انتقاد می شود. کجای این کار غلط است؟ همین ماشین هایی را هم که مشکل دارد را بدون مشکل به بازیکنان تحویل می دهم در حالی که الان دیگر نباید این کار را انجام بدهم.

رویانیان در ادامه صحبت های خود گفت: آن دولت تمام تلاش خود را کرد که من را عزل کند، این دولت هم که سه وزیرش رای نیاورد و وزیر چهارمش هم حتی نمی خواست ریخت من را ببیند! من از شما می پرسم کدام کار اقتصادی اینچنین به سرعت جواب می دهد؟ من با صدا و سیما ۱۵ ماه مذاکره کردم و حتی بر سر پروژه ۲۵۰ میلیاردی توسعه شبکه هواداری سراسری کشور کلی زحمت کشیدم. شبی که به گسترش فولاد باختیم من با آژانس به صدا و سیما رفتم و جلسه نهایی را برگزار کردم. یکی از مسئولان صدا و سیما گفت شما که از پرسپولیس رفتی این پروژه را دنبال می کنی که گفتم هم من و هم علی پروین و هیئت مدیره این کار را پیگیری خواهیم کرد. این هم یکی از کارهای ماندگار من در پرسپولیس بود در حالی که باید از اسفند ۹۱ استارت می خورد.

رویانیان در پایان صحبت های خود گفت: من زمانی که برای پرداخت پول خلعتبری به عجمان رفتم به همراه یکی از نمایندگان نظام راهی دبی شدم و قراردادی بستم که سالانه ۲ میلیون دلار به پرسپولیس می رسید اما به یکباره برنامه از داخل کشور همه چیز را خراب کردند. من ۴۰ روز در پرسپولیس کار کردم در حالی که برکنار شده بودم و به همین خاطر صراحتا گفتم که کسی جرات برکناری من را ندارد چون جرات نداشتند بگویند من عزل شدم. آخر هم خودم رفتم چون همه چیز را به رویم بستند. حالا هم دیگر به فوتبال بر نمی گردم، دو سال و نیم هم کار کردم ولی حالا دیگر ولم کنید.