به گزارش پارس نیوز، 

درواقع، حتما می‌دانید گرما و داغ شدن بیش از حد به گوشی آسیب می‌رساند به همین دلیل باید همیشه از داغ شدن آن جلوگیری کرد. در تابستان این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون گرما و نور آفتاب می‌تواند در داغ شدن گوشی تاثیر بیشتری بگذارد.

اپ های خود را خاموش کنید

شاید روشن ماندن برخی از اپلیکیشن ها و ابزارها مثل بلوتوث، وای فای، جی‌پی‌اس و اینترنت گوشی علاوه بر اینکه موجب مصرف بیشتر باتری می‌‌شود دمای گوشی را هم بالا می‌برد؛ حال تصور کنید گوشی در معرض نور آفتاب نیز قرار بگیرد.

بهتر است زمانی که نیاز به استفاده از اینترنت گوشی، جی‌پی‌اس و… ندارید آنها را خاموش کنید تا مشکلی برای گوشی پیش نیاید.

هر جا شما هستید گوشی هم هست

این را فراموش نکنید که هر کجا شما حضور دارید گوشی هوشمندتان نیز حضور دارد. بنابراین وقتی در حال حرکت هستید، تنها شما نیستید که از آفتاب داغ تابستان فرار می‌کنید بلکه گوشی‌های هوشمند نیز رابطه خوبی با گرمای تابستان ندارند. با افزایش دمای هوا احتمال داغ کردن گوشی‌ها و صدمه دیدن‌شان نیز بیشتر می‌شود.

بسیاری از ما می دانیم، گرما دشمن وسایل الکتریکی، از جمله گوشی‌های هوشمند، است به همین خاطر توصیه می‌‌شود از انجام دادن کارهایی، که موجب داغ شدن مضاعف گوشی‌‌ها می‌‌شود، پرهیز کنید.

ماشین گرما را به خود جذب می کند

شاید برایتان جالب باشد بدانید، ماشین شما مثل یک جعبه فلزی است بنابراین وقتی زیر نور آفتاب قرار بگیرد حرارت داخل آن بالا می‌رود. وقتی گوشی خود را داخل ماشین رها کنید، یا آن را کنار شیشه بگذارید، حرارت و نور آفتاب می‌تواند به گوشی صدمه بزند.

توصیه می‌کنیم گوشی خود را جایی قرار دهید که در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد یا اینکه باد کولر بتواند آن را خنک کند. همچنین اگر ناچار هستید گوشی خود را در ماشین بگذارید بهتر است آن را خاموش کنید و در داخل داشبورد بگذارید تا گرمای آفتاب خرابش نکند.

قاب گوشی را بیخیال شوید

وقتی گرممان می شود چه می کنیم؟ دوش می گیریم ، لباسهایمان را کم می کنیم و … جالب است بدانید گوشی شما هم مثل خود شما نیاز دارد در تابستان لباس کمتری بپوشد. با خارج کردن گوشی از کاور محافظش کمک می‌کنید تا گرمای کمتری جذب بدنه آن شود و حرارت ایجاد شده در قطعات داخلی راحت‌تر به بیرون انتقال یابد.