به گزارش پارس نیوز، نشست حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت روز گذشته و با دعوت رهبر انقلاب برگزار شد.

رهبر انقلاب در این جلسه با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه‌ انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را بیان کردند.

در این جلسه حضرت آیت الله خامنه ای ۱۱ توصیه مهم را خطاب به رئیس جمهور و هیئت دولت فرمودند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

۱- دنبال کردن جدی کارها با استفاده از امکانات و توانایی‌های کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح این توصیه برای استفاده از امکانات و توانایی های کشور، با مقتدرانه توصیف کردن مواضع رئیس‌جمهور کشورمان در اروپا افزودند: نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به‌ویژه آمریکایی‌ها امری لازم است و این کار باید بهنگام، صریح و قاطع انجام شود. البته طرف‌های اروپایی موظفند تضمین‌های لازم را درخصوص برجام بدهند اما نباید اقتصاد کشور به این موضوع گره زده و معطل آن شود.

۲- لزوم گسترش روزافزون دیپلماسی و ارتباطات خارجی

رهبر انقلاب با تاکید بر این موضوع، گفتند: به‌جز موارد معدودی همچون آمریکا، روابط کشور با شرق و غرب باید هرچه بیشتر تقویت شود و تحرک عملیاتی و هدفمند دیپلماسی افزایش یابد.

۳- تهیه نقشه‌ راه اقتصادِ باثبات

حضرت آیت الله خامنه ای تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات را لازم برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر نقشه‌ی راه اقتصاد تهیه شود، مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت خواهند شتافت.

۴- برخورد با متخلفان در هر سطحی

رهبر انقلاب به نمونه‌هایی از تخلفات برخی دستگاه‌ها و افراد در مسائل اخیر سکه و ارز اشاره و تأکید کردند: باید با متخلفان در هر سطحی که هستند برخورد شود.

ایشان همچنین دستور رئیس‌جمهور برای برخورد با تخلفات در واردات خودرو را خوب خواندند و افزودند: البته این دستورها باید پیگیری شود تا به نتیجه‌ی مطلوب برسد.

۵- جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پول‌شویی

حضرت آیت الله خامنه ای «اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پول‌شویی» را ضروری دانستند و با اشاره به برخی تخلفات انجام‌شده در استفاده از ارز دولتی گفتند: باید با سامانه‌های مربوط و یا مقررات قانونی جلوی چنین تخلفات آشکاری گرفته شود.

۶- مبارزه‌ی واقعی با فساد

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه در مبارزه با مفاسد ابتدا باید با فساد و عنصر متخلف برخورد و سپس به‌طور شفاف اطلاع‌رسانی شود، گفتند: البته مسئله‌ی برخورد با مفاسد در وهله‌ی اول به عهده‌ی مسئولان دستگاه‌ها است و پس از آن باید موضوع به قوه‌ی قضائیه واگذار شود.

۷- حرف زدنِ رودرروی مسئولان با مردم و بیان شرایط

ایشان ارتباط نزدیک مسئولین با مردم را لازم دانستند و خاطرنشان کردند: مشکلات را با مردم در میان بگذارید و ضمن ارائه‌ی اقدامات خود، نقشه‌ی دشمن را برای آن‌ها تبیین کنید.

۸- تقویت بخش خصوصی

۹- ضرورت برخورد قاطع با متخلفان

۱۰- جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

۱۱- اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع