میوه‌ها یکی از بهترین منابع برای تامین نیاز‌های اساسی بدن است و متخصصان تغذیه همواره تاکید خاصی بر مصرف آنها دارند. با این حال، آیا می‌دانید زیاده روی در مصرف برخی از میوه‌ها می‌تواند مرگ آور باشد؟

در این مطلب به معرفی خطرناکترین میوه‌های جهان می‌پردازیم:

۱- هسته زردآلو

زردآلو یکی از مغذی‌ترین و دلپذیرترین میوه‌هاست که انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. هسته زردآلو می‌تواند باعث درمان سرطان شود و به دلیل دارا بودن سطح بالایی از ویتامین B می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

سمی‌ترین میوه‌های جهان که می‌تواند باعث مرگ فرد شود

بسیاری از ما زمانی که زردآلو را می‌خوریم، علاقه‌مند به شکستن هسته آن و استفاده از مغز این میوه هستیم. شاید خوردن چند هسته زردآلو دلپذیر به نظر برسد، اما باید بدانید هسته زردآلو حاوی سیانور است و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند خطر مرگ را درپی داشته باشد.

۲- آکی

آکی یک مدل سیب است که به عنوان میوه ملی کشور جامائیکا شناخته می‌شود و به طور گسترده در غرب آفریقا می‌روید. گرچه مردم جامائیکا به طور روزانه‌ای از این سیب در رژیم غذایی خود بهره می‌برند، اما استفاده نامناسب از آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

میوه نرسیده آکی می‌تواند باعث حال تهوع و استفراغ شود و کما و مرگ فرد را درپی داشته باشد. این میوه حاوی هیپوگلیسیرین است که برای انسان‌ها سمی است. آکی رسیده قرمز رنگ بوده و دهانش باز است. گرچه تمام سیب‌ها هسته‌های سمی دارند و باید از خوردن آن‌ها اجتناب کرد، اما هسته میوه آکی بسیار سمی‌تر از مدل‌های دیگر سیب است.

۳- آقطی سیاه

آقطی سیاه که در ایران به انگور کولی نیز مشهور است کاربرد‌های متعددی از جمله برای درست کردن مربا و ژله دارد. همچنین از این میوه برای تهیه دمنوش نیز استفاده می‌شود. با این حال، آقطی سیاه حاوی ماده سمی به نام گلیکوسید است که خود می‌تواند به سیانور تبدیل شود. این ماده به وفور در برگ ها، شاخه‌ها و دانه‌های این گیاه وجود دارد.

سمی‌ترین میوه‌های جهان که با سیانور جانتان را می گیرند

در صورتی که فرد اقدام به زیاده روی در مصرف آقطی سیاه به صورت خوراکی کند، دچار درد و رنج می‌شود. از رایج‌ترین علائم مسمومیت با این میوه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- اسهال
۲- حالت تهوع
۳- استفراغ
۴- در موارد شدید کما

گرچه این گیاه سمی است، اما به دلیل سطح پایین سم آن، مصرف کم این میوه خطری برای انسان ندارد.