به گزارش پارس نیوز، 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با تکمیل فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران ظرفیت تامین آب این تصفیه خانه 2.5 مترمکعب بر ثانیه افزایش خواهد یافت، تامین آب بخش جنوبی و شهرهای جنوب شرق تهران ارتقای کمی و کیفی خواهد داشت.

محمد پرورش در حاشیه بازدید وزیر نیرو از روند عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه هفتم آب تهران گفت: با تکمیل فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران که ظرفیت تامین آب این تصفیه خانه را 2.5 مترمکعب بر ثانیه افزایش خواهد داد روند تامین آب بخش جنوبی شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران بیش از گذشته ارتقای کمی و کیفی خواهد داشت.

پرورش ادامه داد: فاز نخست تصفیه‌خانه هفتم تهران دو سال پیش از سوی رئیس‌جمهوری افتتاح شد که به دنبال آن بلافاصله عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز آغاز شد و پیش‌بینی شده است 55 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز باشد که در صورت تامین این هزینه، مدول دوم نیز تا دو سال آینده بهره‌برداری می‌رسد.

پرورش افزود: در گذشته پیش‌بینی شده بود از 120 میلیون مترمکعب آب ماملو، 90 میلیون مترمکعب را برای تهران و 30 میلیون مترمکعب را به شهرهای جنوب شرق استان تهران اختصاص دهیم؛ با وجودی که در حال حاضر 120 میلیون مترمکعب به 90 میلیون مترمکعب کاهش یافته است اما با هدف پایدار کردن کیفیت آب شرب این‌مناطق، میزان آب تخصیص‌یافته به شهرهای جنوب شرق استان تهران را کاهش ندادیم.

رضا اردکانیان وزیر نیرو از ساعات ابتدایی صبح امروز به همراه استاندار تهران راهی شهرستان‌های استان تهران شده است، تا ضمن بازدید از پروژه‌های آبی این وزارتخانه، برخی از طرح‌های آب و فاضلاب استان را نیز به بهره‌برداری برسانند.
وزیر نیرو دقایقی پیش با حضور در شهرستان پاکدشت از روند عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه هفتم آب تهران بازدید کرد.