به گزارش پارس نیوز، 

حمید گرمابی افزود: نمایندگان در این جلسه با حضور خودروسازان داخلی مشکلات مترتب بر صنعت خودرو از قبیل قیمت، کیفیت، احتکار و موارد دیگر را مورد بحث و بررسی قرارمی دهند.

وی همچنین در مورد معیارهای تعیین سقف افزایش قیمت خودروهای داخلی نیز اظهارداشت: هر ساله جهت افزایش نرخ خودروهای داخلی تاثیر هر یک از پارامترهای مرتبط با تعیین قیمت نهایی محصول از قبیل ارز، هزینه پرسنلی، نرخ تورم و غیره مورد مداقه وبررسی قرارگرفته و در نهایت ضریبی بر اساس رشد هزینه های مترتب بر تولید در این کالاها اعمال می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی هیچ عکس العملی نشان نمی دهد، گفت: طبق ضوابط فعلی شورای رقابت تنها می تواند در قیمت گذاری خودروهای زیر 50 میلیون تومان مداخله کند و کنترل قیمت خودروهای بالای 50 میلیون تومان از حیطه اختیارات این شورا خارج است.

وی افزود: شورای رقابت باید بازار خودروهای زیر 50 میلیون تومان را پایش و در صورت مشاهده تخلف افزایش قیمت بیش از سقف مجاز برخوردهای قانونی لازم را در این زمینه انجام دهد.

گرمابی در ادامه اظهارداشت: قیمت و کیفیت خودرو در کشور همواره باید زیرذره بین دستگاه های نظارتی و کنترلی باشد.

وی همچنین گفت: هم اکنون قیمت خودرو در ایران با توجه به درآمد طبقات متوسطه جامعه بسیار بالاست از اینرو می طلبد نرخ خودروهای ساخت داخل با تمهیدات و سازو کارهای مناسب روند کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو باید مدیریت شده باشد، یادآورشد: به نظر می رسد در شرایط فعلی بسترهای لازم برای کاهش قیمت خودروهای داخلی در کشور فراهم نبوده و هر ساله قیمت محصولات در این حوزه رو به افزایش است.