به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که مردم انگلیس با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و دولت این کشور با اعمال سیاست‌های ریاضتی تلاش می‌کند به بحران اقتصادی غلبه کند، دیروز فرزند دوم جانشین ملکه انگلیس ، طی مراسمی  ازدواج کرد. ازدواج نوه ملکه با ریخت و پاش زیادی همراه بود طوری که به گفته  برخی رسانه‌های این کشور هزینه مراسم این جشن عروسی بالغ بر 46 میلیون دلار بود که بخش زیادی از آن - حدود 32 میلیون دلار - صرف تأمین امنیت مراسم شد.

اما آستانه برگزاری مراسم ازدواج نوه ملکه، پلیس انگلیس بی‌خانمان‌ها را از خیابان‌ها و مناطق اطراف کاخ سلطنتی انگلیس جمع کرد، تا سهم بی‌خانمان‌ها از این ازدواج سلطنتی چیزی جز فلاکت و بدبختی نباشد. بنابر ویدئویی که نشریه انگلیسی «دیلی میل» تهیه کرده است، در برابر فروشگاه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس در نزدیکی قلعه «ویندزور» که محل اقامت خانواده سلطنتی انگلیس است، پلیس در حال جمع‌آوری اموال بی‌خانمان‌ها و انتقال آنها در کیسه پلاستیکی  مهر و موم شده و انتقال به وسیله خودرو ون متعلق به پلیس است.براساس این گزارش، به افراد بی‌‌خانمان گفته شده که وسایل آنها از جمله پتو، ملحفه و دیگر وسایل تا روز دوشنبه(فردا) نزد پلیس خواهد ماند. در این ویدئو پلیس به مردم می‌گوید که امروز به افراد بی‌خانمان این فرصت داده می‌شود که وسایل خود را تا بعد از برگزاری مراسم عروسی جمع کنند.

از جیب مالیات‌دهندگان خرج نکنید

 روزنامه «سان» نیز درباره هزینه‌های این مراسم در گزارشی نوشته: «این مالیات‌دهندگان انگلیسی هستند که هزینه چنین ازدواج هنگفت سلطنتی را پرداخت می‌کنند. هزینه این جشن از محل بودجه خاندان سلطنتی انگلیس پرداخت می‌شود و بر اساس قانون این کشور، بخشی از درآمد این خاندان از مالیات‌های مختلف که مردم ملزم به پرداخت آن هستند، تامین می‌شود، در حالیکه در قانون انگلیس خاندان سلطنتی از پرداخت مالیات معاف است.»

برگزاری جشن ازدواج سلطنتی با هزینه‌های هنگفت مسئله جدیدی نیست و مراسم ازدواج برادر بزرگتر «هری» یعنی «ویلیام» دوک کمبریج و همسرش «کاترین مدیلتون» که سال 2011 میلادی برگزار شد نیز 34 میلیون دلار هزینه داشت. روزنامه «بیزنس‌اینسایدر» هم در گزارشی نوشته «هزینه جشن ازدواج پرنس ویلیام و کاترین میدلتون در سال 2011 معادل 34 میلیون دلار آمریکا بود که بخش قابل توجهی از  آن برای امنیت مراسم هزینه شد.»

مراسم پرهزینه سلطنتی در حالی برگزار می‌شود که مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مردم انگلیس را گرفتار کرده و طی سال‌های اخیر حزب حاکم محافظه‌کار، با سیاست‌های ریاضت اقتصادی قصد داشته هزینه‌های دولت را تا میزان زیادی کاهش دهد. فشار این ریاضت اقتصادی اما، بر روی مردم است و گزارشی از نتایج تحقیقات دانشگاه یو.سی.ال لندن در سال 2017 نشان داد، ریاضت اقتصادی دولت انگلیس باعث مرگ 120 هزار نفر در این کشور شده و تعداد قربانیان تا سال 2020 به 200 هزار نفر خواهد رسید.


انتهای پیام/