رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از پاسخ دیوان محاسبات به نامه این کمیسیون خبر داد. داوود محمدی گفته است که در مورد پیگیری پرونده حقوق های نجومی دو نامه به دیوان محاسبات نوشته است که اخیرا به یکی از این نامه ها پاسخ داده شده است. در پاسخ این نامه آمده است که مجموع اضافه دریافتی‌ها به خزانه بازگشته است و متخلفان نیز به دادسرای دیوان محاسبات معرفی شده‌اند.پیشتر عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی 399 پرونده در دیوان عدالت اداری خبر داده بود. اکبر ترکی به تسنیم گفته بود که این گزارش تا پایان آذرماه اعلام می شود.

حالا و با چندماه تاخیر این خبر منتشر شده است.رئیس کمیسیون اصل 90 گفته است که براساس اعلام دیوان محاسبات، پرونده ۳۹۷ نفر که اضافه دریافتی داشته‌اند، بررسی شده و مبالغ غیرمتعارف دریافتی توسط آنان که حدود ۲۳ میلیارد تومان بوده است، به بیت‌المال بازگشته است.

 به گفته این نماینده مجلس، برخی از این افراد متخلف شناخته شده اند و باید در دادسرای دیوان محاسبات مراحل قضایی را طی کنند. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید کرد: گام بعدی ما تعیین تکلیف همه این افراد تا آخر است که پیگیری خواهیم کرد.

بازگشت تمامی اضافه دریافت حقوق های نجومی درحالی رخ می دهد که قبلا وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که بخش عمده ای از این حقوق ها به بیت المال بازگشته است.در هر حال به گفته وزیر اقتصاد در اکثر این حقوق ها تخلفی صورت نگرفته است و خلاءهای قانونی سبب شده است که افراد بتوانند با رعایت قانون، میلیونی حقوق دریافت کنند. این مسئله ای بود که علی طیب نیا به آن اشاره کرده بود: «درباره فیش های نامتعارف، تخلف کمتری داشته ایم و اکثر مواردی که دریافتی نامتعارف داشتند مستند به آئین نامه ها، دستورالعمل ها و مقررات بوده است که میزان دریافتی را برای آنها مقرر کرده بود.» بنابراین، آنچه در شرایط فعلی از اهمیت فراوانی برخوردار است، تغییر قوانین و دستورالعمل هایی است که زمینه ساز این حقوق ها بوده است. شاید اعلان عمومی حقوق مدیران دولتی و بخش عمومی غیر دولتی کمک به سزایی به این موضوع کند. اتفاقی که به لطف یکی از مصوبات برنامه ششم باید عملیاتی شود.