به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شکرالله شکوهی، اظهار کرد: با لغو تحریم‌ها ظرف یکی دو سال‌ آینده خودروهای روز دنیا چه به صورت تولید داخل و چه به صورت آماده وارد کشور شده و خودروهای چینی دیگر خریداری نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در آستانه چنین وضعیتی کمپین نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی کمک زیادی به واردکنندگان خودروهای چینی کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن سطح قیمتی خودروهای چینی مونتاژی و وارداتی به کشور این محصولات می‌توانند جای خودروهای داخلی را بگیرند.

او ادامه داد: این در حالی است که کیفیت بیشتر خودروهای چینی عرضه شده در ایران پایین‌تر از کیفیت خودروهای داخلی است و در گزارش‌های رده‌بندی کیفی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این موضوع مشهود است.

وی افزود: بنابراین نخریدن خودروی داخلی کمکی به مصرف‌کنندگان نخواهد کرد و آنها باید خودروی چینی را جایگزین خودروی داخلی کنند که البته این کار نیز به دلیل کاهش سطح اشتغال در کشور، خروج ارز و همچنین پایین بودن کیفیت خودروهای چینی منطقی به نظر نمی‌رسد.

شکوهی با بیان اینکه شرایط بازار نشان می‌دهد که سود کمپین نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی تنها به برخی واردکنندگان خاص رسیده است، تصریح کرد: بنابراین بهتر است به جای کمپین نخریدن خودروهای داخلی نشست‌های کارشناسی برای بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت این محصولات برگزار و راهکارهای لازم ارائه شده و اجرایی شود.