به گزارش پارس، تسنیم به نقل از روزنامه "هندلز بلات" نوشت: "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان درباره شرایط اقتصادی در اروپا و بازگشت بحران یورو ابراز نگرانی کرد.

مرکل درباره بازگشت بحران یورو هشدارداده و گفت: یک ظهور مجدد بحران یورو در شرایط عمومی سیاست جهانی یک فاجعه است.

صدر اعظم آلمان که روز گذشته در نشست انجمن تجارت خارجی آلمان  ( BGA) سخن می گفت همچنین اظهار داشت که ما هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که بتوانیم بگوییم بحران را کاملا پشت سر گذاشته ایم.

وی همچنین از شرکای خود در منطقه یورو خواست که به تعهدات خود در زمینه بدهی ها و کاهش آن پایبند باشند.

"آنتون بورنر" رئیس انجمن تجارت خارجی آلمان نیز درباره شعله ور شدن مجدد بحران یورو هشدار داده و آن را فاجعه بار دانسته و از دولت خواست در برابر کشورهای بحران زده منطقه یورو همچنان موضع سختگیرانه ای داشته باشد. چاپ پول و به بار آوردن بدهی راهی برای شایستگی رقابت بیشتر نیست.

"بورنر" همچنین این انتقاد را به فرانسه وارد کرده و تصریح کرد که اگر این کشور از مارپیچ رو به پایین اقتصادی خارج نشود، یورو و به این ترتیب اروپا در خطر است.

وی همین هشدار داد که بحران های سیاست جهانی در اوکراین و خاورمیانه همچنین آلمان را مدتها تحت تاثیر قرار دهد.

صدر اعظم آلمان نیز تاکید کرد که رشد پایدار تنها بر اساس یک بودجه مطمئن شکل می گیرد. همچنین مسئله اعتبار اتحادیه اروپا مطرح است. توافق نامه های مشترک و تعهدات باید برآورده شوند و این در نهایت تنها توسط خود کشورهای عضو می تواند صورت گیرد. این وظیفه و مسئولیت تک تک  اعضاء است که وظایف داخلی خود را برای بالا بردن شایستگی رقابت انجام دهند.

صدر اعظم آلمان همچنین از قرارداد تجارت آزاد بحث برانگیز با کانادا و آمریکا دفاع کرده و آن را شانس بزرگی برای اروپا دانسته و اظهار داشت که برای قرارداد تجارت آزاد با آمریکا ( TTIP ) دلایل بسیار خوب و ناپایانی وجود دارد.