سید ابراهیم رئیس‌الساداتی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. 

ارز ترجیحی

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی نوبت عصر امروز(دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش های درآمدی بودجه ۱۴۰۱ گفت: حفظ و شان جایگاه و منزلت نمایندگان مجلس یکی از وظایف هیات رییسه است.

وی افزود: بارها گفته ام که ارز ترجیجی به معنای این است که دزدها را رها کرده و به قوه قضاییه بگوییم که دزدها را بگیر، لذا تصویب ارز فسادآور به معنای چندبرابر کردن کار قوه قضاییه است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما نمایندگان مجلس سال گذشته با حذف ارز ترجیحی موافق بودیم اما امسال که دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است رویکرد دیگری را در پیش گرفته ایم.

نیک بین خواستار حضور رییس جمهور در مجلس شد و گفت: رییس جمهور در مجلس حاضر شده و به نمایندگان مجلس و مردم این اطمینان را دهد که با حذف ارز ترجیحی قرار نیست سفره مردم کوچک شده و یا تامین کالاهای اساسی به سختی و یا با قیمت بالا باشد.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

نماینده مردم کاشمر با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور به جراحی عظیم نیاز دارد، افزود: برخی از نمایندگان مخالف حذف ارز ترجیحی به دنبال افزایش انتشار اوراق هستند که این به معنای افزایش پایه پولی و در نهایت زیاد شدن تورم و ناکارآمدی اقتصاد است.

نیک بین ادامه داد: مردم نگران وضعیت بازار هستند. از نمایندگان مجلس هم می خواهم التهابی ایجاد نکنند. محلس و دولت و روسای جمهور و مجلس طرفدار مردم هستند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر با اشاره به ارجاع بند مربوط به حذف ارز ترجیحی به کمیسیون تلفیق گفت: تصمیم گیری نهایی در این موضوع با مجلس است.

وی گفت که رییس جمهوری بیشترین حضور را در مجلس داشته است. در جلسه غیرعلنی هم گفتم که آقای رییسی اعلام کرده هر زمان لازم باشد در مجلس حضور پیدا می کند پس اگر به این ضرورت برسیم ایشان را دعوت می کنیم.

رئیسی برای انتخاب کابینه دولت سیزدهم چقدر فرصت دارد ؟