محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درتشریح ارزیابی از انتخابات پیش رو باتوجه به افراد تایید صلاحیت شده به پارس نیوز گفت: پیش از ثبت‌نام کاندیداها، با افتخار و به اتفاق سایر نمایندگان مجلس از فرمان رهبری که فرمونده بودند؛ میان مردم حاضر باشید‌، اطاعت امر کردیم و در شهرهای مختلف حضور یافتیم. پس از لمس و شنیدن مشکلات مردم، نظرشان را نسبت به ثبت نام کاندیداها جویا شدیم.

وی افزود: تعداد بسیار چشم‌گیری از مردم در نقاط مختلف کشور بر این باور بودند اگر سید ابراهیم رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شود، رأی قابل توجه و پیروزی میدان انتخابات را کسب خواهد کرد.

وی افزود: درمیان اعلام نظرهای مثبت‌شان نسبت به رئیسی هنگامی که چرایی‌ امر را پرسیدم، فردی پاسخ داد: «سید، با فساد مبارزه می‌کند و‌ کشور به فردی فسادستیز احتیاج دارد.»

*ثبت نام رئیسی توام با ایجاد روزنه امید در دل مردم بود

احمدی تصریح کرد: ثبت‌نام آیت‌الله رئیسی توأم با ایجاد روزنه امید در دل مردم بود. برخی از افرادی که معتقد بودند نباید در این مشارکت، شرکت کنند با ثبت‌نام وی خرسند و مشتاق شرکت برای مشارکت حداکثری شدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: گمان می‌برم از میان افراد تایید صلاحیت‌شده، اتفاق آراء مردمی بر سید ابراهیم رئیسی باشد. این را نه تنها در بازدید‌های مردمی بلکه طی صحبت با اساتید مختلف دانشگاهی و صاحب‌نظران زمینه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی دیده‌ام.

‌نماینده مردم رشت درپایان گفت‌وگو بیان می کند: ارزیابی بنده از انتخابات پیش رو این است؛ کلیه افرادی که تابه امروز در اظهارات و مشارکت‌های سیاسی شرکت‌ نمی‌کردند، حال برای رأی به آیت اللهم رئیسی حضور به عمل می‌رسانند چراکه می‌دانند شیوه و راهکارهای چه کسی راهگشای مملکت است.