در این مقاله می خواهیم به معرفی کاربردی ترین امکانات و ابزار های آنتی ویروس نود 32 بپردازیم و در مورد هر یک از ابزار ها آموزش فعالسازی آن ابزار را به شما بدهیم.

شرکت ESET  سه نرم افزار را برای کاربران خانگی معرفی کرده است.

  1. نرم افزار ESET NOD32 Antivirus

نرم افزار نود 32 آنتی ویروس امنیتی از قدیمی ترین سری محصولات ایست می باشد این نسخه را به نسخه پایه یا بیسیک نیز می شناسند.

  1. نرم افزار ESET Internet Security

این نرم افزار به جای نرم افزار ESET Smart Security  منتشر شده و از ورژن 10 دیگر اسمارت سکیوریتی هرگز منتشر نشد و جای خود را برای همیشه به نرم افزار کامل تر یعنی  اینترنت سکیوریتی  داد.

این نرم افزار علاوه بر تمامی ویژگی های آنتی ویروس نود 32 در برابر تهدید های اینترنتی نیز ابزار های متفاوت و خوبی دارد.

3 - نرم افزار ESET Smart Security Premium

این نرم افزار به عنوان کاملترین مجموعه نرم افزار خانگی شرکت ESET  در سال 2016 معرفی شد، این نرم افزار تمامی امکانات نسخه اینترنت سکیوریتی را در خود دارد و به همراه دو ویژگی بیشتر که برای رمزنگاری اطلاعات و همچنین مدیریت پسورد ها از ابزار های ویژه این محصول است

Picture1

ما در این مقاله می خواهیم بیشتر به امکانات نرم افزار ESET Internet Security بپردازیم. دلیل این انتخاب در دسترس بودن لایسنس نود 32 برای این محصول است و همچنین تمامی امکانات نرم افزار ESET NOD32  را در خود دارد.

قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم برای نصب صحیح نرم افزار نود 32 آموزش نصب نود 32 را بخوانید. تمامی لینک های این بخش از مقاله از منابع اصلی شرکت ESET  تهیه و ترجمه شده است.

معرفی ابزار های کاربردی نرم افزار نود 32

Picturepng

  • ابزار ضد سرقت ( anti-theft ):

ضد سرقت چیست؟

وسایل شخصی ما دائماً در معرض خطر گم شدن یا سرقت قرار دارند. اگر دستگاه شما هرگز گم شده یا به سرقت رفته باشد ، ESET Anti-Theft به شما امکان می دهد با استفاده از محلی سازی آدرس IP ، میزان استفاده را کنترل کرده و دستگاه گمشده خود را در هر کجای دنیا ردیابی کنید. ضد سرقت ESET نه تنها به شما کمک می کند دستگاه گمشده خود را ردیابی و بازیابی کنید ، بلکه از اطلاعات شخصی شما نیز محافظت می کند.

  • ابزار کنترل والدین ( parental control )

کنترل فرزندان در نود 32 کنترل والدین به کاربران امکان می دهد با دسترسی به رایانه خود برای هر حساب کاربری نقش تعیین کنند. یک نقش را می توان پیکربندی کرد تا بسته به سن و مشخصات حساب کاربری دسترسی به محتوای وب خاص را مجاز یا محدود کند. این مقاله شامل دستورالعمل هایی برای نحوه تنظیم نقش برای اولین بار است.

ویژگی های اصلی کنترل والدین در  ESET Internet Security کنترل والدین ( Parental Control ) ابزارهای خودکار برای کمک به محافظت از فرزندان و تعیین محدودیت برای دستگاه ها و خدمات به والدین ارائه می دهد. کنترل والدین به شما امکان می دهد صفحات وب را که ممکن است حاوی مطالب بالقوه توهین آمیز باشند ، مسدود کنید تا از دسترسی کودکان و بزرگسالان به صفحات با محتوای نامناسب یا مضر جلوگیری کند. کنترل والدین شامل مجوزهای حساب کاربر قابل تنظیم ، فیلتر کردن محتوای وب و ثبت فعالیت است. مقاله زیر شامل یک نمای کلی از ماژول کنترل والدین و همچنین ویژگی های کلیدی است که به شما کمک می کند تا حداکثر اثربخشی ویژگی کنترل والدین را داشته باشید.

  • اعتماد سازی در نود 32

ممکن است شما فایل یا پچ یا کرک و… در هارد خود داشته باشید که نیاز به اسکن آن ها توسط آنتی ویروس نباشد چه بسا اگر این فایل ها توسط آنتی ویروس اسکن شود به صورت خودکار از سیستم پاک شده و شما را به دردسر بیشتر برای پیدا کردن فایل ها بیندازد. به همین دلیل شرکت ESET برای حل این مشکل راه حلی پیشبینی کرده که پیشنهاد می کنیم مقاله اعتماد سازی نود 32 را مطالعه کنید.

Picture23

  • ابزار محافظت از بانک و پرداخت ( ESET Banking & Payment )

این ابزار کاربردی در نرم افزار های ESET Internet Security و ESET Smart Security Premium به صورت پیش فرض پس از خرید لایسنس ESET فعال خواهد شد.

ESET Banking & Payment ( محافظت از بانک و پرداخت ) تضمین می کند که از همه معاملات و خرید های  آنلاین و وصل شدن به درگاه های بانکی در یک محیط امن و مطمئن محافظت می شود.

ESET Internet Security و ESET Smart Security Premium هرکدام شامل یک لیست داخلی از وب سایت های از پیش تعریف شده هستند که باعث فعال شدن مرورگر محافظت شده ESET می شوند. مرورگر امن ارتباط بین صفحه کلید و مرورگر شما را رمزگذاری می کند تا امنیت بیشتری در برابر keylogger برای معاملات بانکی ، شماره کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی حساس ایجاد کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله eset banking & payment protection  را بخوانید.

  • ابزار ESET LiveGrid®

ESET LiveGrid®  یک  سیستم پیشگیری است که اطلاعات مربوط به تهدیدات کاربران ESET در سراسر جهان را جمع آوری می کند. پایگاه داده ESET LiveGrid® به شرکت ESET کمک می کند تا بتواند تهدیدات احتمالی از سیستم های سرتاسر جهان را شناسایی و در آپدیت های ماژول های بعدی خود آن تهدید را برطرف کند. هنگامی که LvieGrid  فعال است تهدیدهای تازه معرفی شده را شناسایی و مسدود کند. این امر به شرکت ESET کمک می کند تا سریعتر تهدید های احتمالی که دائما در حال تغییر هستند را شناساسیی کند مانند انواع جدید باج افزارها (به عنوان مثال Cryptolocker ، Crypto wall  و غیره

Picture33

  • ابزار Connected home

Connected Home ویژگی جدیدی است که در ESET Smart Security Premium و ESET Internet Security  گنجانده شده است. این ویژگی به عنوان Home Network Protection از نسخه 10به بعد معرفی شده است.

این ابزار تشخیصی اطلاعاتی در مورد امنیت روتر شما را فراهم می کند. همچنین لیستی از دستگاه های متصل به شبکه شما را نشان می دهد. در صورت اجاره یا داشتن دستگاهی که آنها ارائه داده اند ، ممکن است لازم باشد با منابع پشتیبانی روتر خود مشورت کنید یا با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید تا برخی از مشکلات موجود در شبکه خانگی را حل کنید.

  • دیواره آتش یا فایروال نود 32 

دیواره آتش یا فایروال نود 32 چیست؟ : تمام ترافیک شبکه را از و به سیستم کنترل می کند. این کار با اجازه یا انکار ارتباطات جداگانه شبکه بر اساس قوانین فیلتر مشخص شده انجام می شود. این سیستم در برابر حملات کامپیوتر های از راه دور محافظت می کند و می تواند سرویس های بالقوه تهدید کننده را مسدود کند.

  • مدیریت دسترسی وبکم برای سایت های ناشناس

نرم افزار های اینترنت سکیوریتی به صورت پیشفرض تمامی سایت هایی که می خواهند از وبکم شما استفاده کنند را با یک اعلان هشدار سبز شما را فعال کردن وبکم آگاه می سازد

محافظت از وب کم در محصول ESET Windows شما را در جریان فرآیندها و برنامه هایی قرار می دهد که سعی در دسترسی به دوربین وب رایانه شما دارند. وقتی برنامه ای به وب کم شما دسترسی پیدا می کند ، اعلانی دریافت خواهید کرد که در آن می توانید دسترسی را مجاز یا مسدود کنید. رنگ پنجره هشدار به اعتبار برنامه بستگی دارد. گزینه ای که انتخاب می کنید به قانونی تبدیل می شود که بعداً می توانید ویرایش کنید. هر زمان که این قانون را مسدود کنید یا اجازه دهید ، اعلانی دریافت خواهید کرد.

تمامی این ابزار ها در نسخه اینترنت سکیوریتی قابلیت فعالسازی دارد و شما می توانید با خرید لایسنس eset به تمامی این امکانات دسرسی داشته باشید.

Picture

همچنین برای فعالسازی هر یک از ابزار های بالا می توانید وارد بخش وبلاگ سایت  آی نود 32 شوید و به بیش از90 مقاله که از سایت اصلی شرکت ESET  ترجمه شده استفاده کنید.

آدرس سایت : https://inod.site

شماره تماس در تلگرام و واتس اپ : 09910107231