«حسین فلاح جوشقانی» در پاسخ به خبرنگار ما درباره نامه وزیر علوم به وزیر ارتباطات برای فعال نشدن اینترنت رایگان برای دانشگاه‌ها و سایت‌های آموزشی گفت: تا امروز ساعت ده صبح نامه‌ای از وزیر علوم به وزارت ارتباطات نرسیده بود، ولی خبر را خبرگزاری فارس خواندم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با طرح در خانه بمانیم بسته‌های رایگان اینترنت برای مشترکان اینترنت ثابت خانگی از سوی وزارت ارتباطات پیش بینی شد، افزود:این بسته ۱۰۰ گیگابایتی رایگان پیش از سال جدید در اسفند ماه برای تمامی مشترکین اینترنت خانگی از جمله دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه فراهم شد. همچنین هماهنگی لازم برای ارایه بسته اینترنت رایگان بر روی تلفن همراه تمامی معلمان در سراسر کشور انجام شد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد:با وجود اجرای تمام برنامه‌های عملیاتی افزایش ظرفیت شبکه و ارایه خدمات کیفی اینترنت، واقعیت این است که شبکه تلفن همراه بیش ازاین ظرفیت ارتقا نداشته و برای توسعه این شبکه، باید باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که، در حال حاضر در اختیار صدا و سیما است تخلیه شود و برای توسعه شبکه ارتباطی اختصاص یابد.

وی گفت: ضمن این که برای ادامه رایگان شدن اینترنت خانگی مشترکین که تداوم آن دیگر در توان اعتبارات وزارت ارتباطات نبود، پیشنهادی را به ستاد ملی کرونا دادیم که تاکنون به نتیجه نرسیده است و در صورتی که با این طرح موافقت شود، به مشترکین تقدیم خواهد شد.

فلاح جوشقانی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و دستور وزیر ارتباطات گفت: از وزارت علوم درخواست کردیم لیست سایت‌های آموزشی دانشگاه‌ها را ارسال کنند تا تمامی کاربران از این سایت‌ها بصورت رایگان استفاده کنند. ولی اطلاعات فنی لیستی که ارسال شده بود کامل نبود بر همین اساس درخواست کردیم این اطلاعات بصورت کامل برای ما ارسال شود که اطلاعات تکمیلی به دست ما نرسیده بود، اما پس از پیگیری، لیست تکمیل شده را دیروز از وزارت علوم دریافت کردیم که بلافاصله به همه اپراتور‌ها برای اجرایی شدن ابلاغ شد. از امروز اینترنت سایت‌های آموزشی مورد استفاده دانشجویان در همه اپراتورها، رایگان است.