برخی از جراحی های زیبایی جنبه درمانی نیز دارند که دیگر در آنها سن و سال و شرایط شخص متقاضی زیاد اهمیت ندارد. عمل های زیبایی زیادی هستند که به تازگی و در چند دهه گذشته خواهان بسیاری پیدا کرده اند، ولیکن برخی از آنها هستند که رکورد بیشترین درخواست و بیشترین متقاضی را زده اند. امروز به بررسی آنها می پردازیم.

عمل زیبایی کاشت مو

ریزش مو بسیار شدید و نیز تعداد افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو، به دنبال راه حلی برای داشتن موهای پرپشت و قطع ریزش مو و نیز راهی برای رویش مجدد موهایشان هستند، در این اواخر بازار کاشت موی طبیعی را بسیار داغ کرده است. در حال حاضر تنها راه ترمیم و درمان موهای از دست رفته به دلایل مختلف همانند بیماری های ارثی، سوانح، استفاده از برخی داروها و یا حتی کمبود آهن، فسفر، کلسیم و روی، به کارگیری پیوند موی طبیعی می باشد که پیوند در نقاط مختلف بدن از جمله سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه و نیز نواحی اسکار قابل انجام است. با توجه به دلایلی که بیان شد، در موارد اندکی از آنها که ریزش مو در حد خفیف باشد، می توان به پزشک متخصص رویش آن را از سر گرفت و با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهایی که متخصص آنها را تجویز می کند به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک کرد. برگشت مجدد مو فقط در مواردی که دلیل آن، کمبود و فقر برخی عناصر موجود در بدن باشد، ممکن است. هنگامی که فرد به علت سوانح و یا ژنتیکی به طاسی و یا ریزش شدید مو مبتلا می شود، جهت رویش مجدد موها، راهی به غیر از کاشت مو ندارد.

کاشت مو نخستین بار در سال 1939 توسط پزشک ژاپنی، "DR.Okuda" مطرح شد و بعد از آن در سال 1959 به دست پزشک آلمانی، "DR.Orentreich" عملی شد. در طول این سال هایی که گذشت، راه و روش ها و نیز تجارب مختلفی مورد آزمایش قرار گرفت و در نهایت، امروزه با به کارگیری تکنولوژی جدید از دسته های کوچکتر مو معروف به میکروگرافت (Micrograft)، استفاده می شود که باعث نتایج رضایت بخش و ظاهری طبیعی شده است و موضوعی که تا چندی پیش، تصورش هم سخت بوده، هم اکنون به یکی از عمل های جراحی سرپایی و بسیار سبک مبدل شده است که بر پایه برداشت سالم ریشه های موی فرد و کاشت آنها در نقاط مورد نظر فرد، استوار می باشد.

کاشت و پیوند مو این روزها از طریق چند روش متفاوت انجام می پذیرد که بیشتر آنها مطمئن هستند و تا به حال نتایج خوبی نیز دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچقدر که این عمل بسیار ساده و بی خطر می باشد، اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، و نیز به دلیل حساسیت بسیار زیاد، این عمل زیبایی نیاز دارد که به صورت تیمی و گروهی انجام بگیرد.

چنانچه اگر شما نیز داوطلب پیوند مو هستید، اولین گام مهم، پیدا کردن یک جراح با تجربه و مطمئن است تا در مقابل صرف هزینه و همچنین صرف وقت برای جراحی بتوانید نتیجه دلخواه و نیز رضایت بخش را بگیرید. همچنین لازم است تا شما اطلاعات بیشتر و کامل تری را درباره کاشت مو و روش های آن کسب کنید. امروزه 2 روش "FUT" , "FIT" جزو رایج ترین روش های کاشت مو به شمار می روند که می توانید با مشاوره از دکتر خود، مناسب ترین روش را برای خود انتخاب نمایید. کاشت مو به روش "SUT" نیز یکی از رایج ترین روش های کاشت مو می باشد.

t1

عمل لیزیک چشم

جراحی های عیوب انکساری و انتخاب بهترین روش به منظور برطرف کردن عیوب انکساری در هر فرد و با توجه به شرایط ویژه خود شخص قابل ارزیابی است . قبل از هر اقدامی بیماران باید به این نکته توجه کنند که افراد با شماره های چشم یکسان دارای شرایط مختلف چشمی از لحاظ ضخامت قرنیه، انحنای قرنیه و همچنین اندازه زاویه عمق بافتی با یکدیگر متفاوت هستند. پس باید به این نکته توجه کرد که روش های جراحی اصلاح عیوب انکساری مناسب برای یک فرد با یک شماره چشم ممکن است برای فرد دیگر با همان شماره چشم مناسب نباشد .

ترکیبی از لیزر اگزایمر و جراحی میکروسکوپی و لیزر اکسایمر است و در جهت اصلاح نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم انجام می شود . در عمل لیزیک چشم با استفاده از یک وسیله تخصصی به نام میکروکراتوم که یک لایه بسیار نازک از قرنیه به صورت فلپ است برش داده شده و سپس لیزر اگزایمر به سطح زیرین این لایه فلپ تابانده می شود . در روش عمل لیزیک چشم که توسط چشم پزشک متخصص انجام می وشد و شامل هزینه های متفاوتی است مقداری از ضخامت قرنیه به دلیل برداشتن فلپ که خود حکم پانسمان را دارد و نیز مقداری از ضخامت قرنیه به علت اگزایمر لیزر از ضخامت اولیه قرنیه کم می شود .

جراحی اپی لیزیک Epi Lasik : همانند PRK و Lasek می تواند جز اعمال سطحی قرنیه باشد . در این روش به نسبت Lasik ضخامت بافت قرنیه کمتر می شود و احتمال اینکه قرنیه نازک تر شود وجود دارد .

t2

عمل زیبایی کاشت ابرو

امروزه محبوبیت کاشت ابرو در سطح جهان، بخصوص نزد خانم ها در حال افزایش است و با وجود معضل ریزش ابرو که بدلایل متعددی مانند تغذیه نامناسب، بیماری های پوستی، استرس ، شیمی درمانی و غیره بوجود می آید، بسیاری از مردم می خواهند که موهای این ناحیه از صورت خود را ترمیم کنند چرا که داشتن ابروهای زیبا علاوه بر زیباتر نشان دادن چهره فرد می تواند موجب تقویت اعتماد به نفس وی بخصوص در خانمها شود. از این رو بسیاری از افراد جهت درمان ابرو، کاشت ابرو و یا پرپشت کردن ابرو به کلینیک کاشت ابرو مراجعه می کنند. ما در کلینیک، روش کاشت ابرو FUE  را با استفاده از بهترین تیم پزشکی،  تجهیزات درجه یک و مدرن، تجربیات بلند مدت خود و همچنین جدیدترین فن آوری های این علم عرضه می کنیم. از طرف دیگر در سال های اخیر در کنار افزایش تمایل به عمل های زیبایی مانند کاشت ابروی طبیعی و یا پیوند و ترمیم ابرو ، شاهد افزایش تمایل به داشتن ابروهای بزرگ و نسبتا پرپشت نزد زنان و حتی مردان نیز بوده و طبیعتا این امر موجب افزایش مراجعه افرادی که علاقه مند به جراحی های کاشت ابرو و مژه هستند شده است.

ممکن است که این پرسش برای شما پیش بیاید که آیا داشتن ابروهای پرپشت، زیبا و خوش ترکیب لازم است و در صورتی که فردی چنین باشد آیا دیگران اصلا به این مسئله اهمیتی می دهند؟ پاسخ ما مثبت است چرا که در حقیقت داشتن ابروهای کم پشت یا نداشتن موی ابرو متاسفانه موجب جلب توجه افراد به چهره آن شخص می شود و آن فرد نیز با آگاهی از این مسئله ممکن است به مرور زمان از این مسئله دچار ناراحتی یا حتی افسردگی شود (به ویژه در میان خانمها). اما نگران نباشید چون با رشد علم پزشکی امروزه بسیاری از این گونه مشکلات و عوارض به آسانی درمان می شوند. ما از تکنیک ها و شیوه های جدید و کاملا موثر کاشت ابرو جهت برطرف نمودن مشکل ریزش موهای ناحیه ابرو استفاده می کنیم. پیوند ابرو یا ترمیم نواحی کوچکی از ناحیه ابرو شیوه ای بسیار موثر و مناسب برای کسانی است که به دلایل مختلفی از قبیل: ابرو برداشتن نامناسب، جای زخم و یا عوامل ژنتیکی دچار ریزش موی ابرو شده اند. در پیوند موی ابرو معمولا مقداری از موهای بالای گوش ها برداشته و سپس در محل ابرو ها کاشت و پیوند زده می شود. لطفا در نظر داشته باشید که کاشت ابروی طبیعی باید به وسیله یک متخصص مجرب انجام شود و زمان تقریبی این عمل هم معمولا بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

این نکته نیز بسیار مهم است که بدانید این عمل در واقع یک روش هنرمندانه است و در این روش پزشک و یا تیم پزشکی جراح، پیش از آغاز ترمیم ابرو اقدام به طراحی ابرو به طور مجزا برپایه عوامل مهم و فاکتورهایی از قبیل: نوع چهره فرد، ویژگی های ظاهری صورت و بخصوص نتایجی که بنا به سلقیه شخصی خواهان آن هستید، می کنند. ضمنا چند عامل مهم و اساسی در این میان وجود دارد که یک متخصص کاشت ابرو باید به آنها توجه کند از جمله: نوع قوس ابروها، ضخامت مناسب مو، فاصله بین ابروها و همچنین طول ابرو که جهت درمان در نظر گرفته می شوند.