کم آبی خوزستان و سوءمدیریت آسیبهای زیادی به مردم و زندگی آنها وارد کرده است. اخیرا برخی مداحان کشور برای بررسی مشکلات کم آبی خوزستان به این استان سفر کردند. آنها می گویند که در ماه محرم از ظرفیت هیئات برای جبران خسارات وارده کم آبی خوزستان استفاده می کنند.


میثم طاهری مسئول دفتر ستایشگری جامعه ایمانی مشعر اظهار داشت: امروز الحمدلله به برکت شبکه عظیم ایجاد شده از مومنین و فعالان هیأت در کشور، ظرفیتی ایجاد شده که اگر مشکلی به وجود بیاید، نیروهای بومی همان منطقه وارد عمل می‌شوند و سایر افراد و هیأتی‌ها به کمک آن‌ها می‌روند.

هیأت‌های خوزستان در خط مقدم تلاش برای رفع مشکل مردم

وی افزود: در ماجرای خوزستان هم شبکه جامعه ایمانی مشعر در استان در حال بررسی وضعیت بود و وسط میدان حضور داشت که اشراف خوب و کاملی هم نسبت به مسائل منطقه ایجاد شده بود. این شبکه از سال‌ها پیش این بحران را پیش‌بینی کرده بود، اما صدای آن‌ها به مسئولین دولت تدبیر و امید نرسیده بود و با بی‌تدبیر و ناامیدی آن‌ها مواجه شده بود.

حل مشکل خوزستان نیازمند تدبیر حاکمیتی است

طاهری گفت: بعد از وقوع این مشکلات، این شبکه عمیق‌تر بحران را بررسی کرد و تمام مناطق را میدانی رصد کرد. جمع‌بندی افراد این بود که جنس این بحران با گذشته متفاوت است و با بسیج نیروهای جهادی و گسیل آن‌ها راه چاره نیست و جای مشارکت مردمی و تدبیر حاکمیتی نیاز است. در این منطقه زیرساخت‌های کلان نیاز است که باید تدابیر وزارتی شود.

مسئول دفتر ستایشگری جامعه ایمانی مشعر در آستانه محرم نشست هماهنگی الی الحبیب مداحان را که همواره در تهران بود به استان خوزستان برد تا دلگرمی برای مردم این منطقه هم باشد، تصریح کرد: این نشست موجب وحدت و همدلی جامعه هیأتی این استان بود و موجب می‌شد بزرگترهای جامعه مداح مانند صادق آهنگران، سنایی شاعر آیینی، طرفی مداح عرب زبان و ... به همراه مداحان جوان‌تر استان و همچنین افراد شاخصی مانند مهدی رسولی و ابوذر بیوکافی پای کار بیایند تا با هم‌افزایی بیشتر کمک کنند. 

هیأتی‌های خوزستان برای محرم دلگرم شدند

طاهری گفت: یکی دیگر از اهداف ما بعد از برنامه‌های عادی این نشست‌های فصلی، همدلی و دلگرمی برای مداحان خوزستانی در آستانه محرم بود که شدیداً تحت فشارهای روحی و روانی بودند و برخی تا آستانه تعطیل‌کردن مراسم محرم پیش رفته بودند. الحمدلله بعد از این نشست این افراد با قوت و روحیه بیشتری به سمت برنامه‌ریزی برای کارهای محرم خود رفتند.

مداحان جای بی‌بی‌سی، بلندگوی مردم خوزستان می‌شوند

وی افزود: اصل همزبانی و گفت‌وگو با مردم تجربه‌ای بود که در این برنامه‌ها هم حاصل شد. مردم در زمان مشکلات دوست دارند یک نفر حرف آن‌ها را بشنود و با آن‌ها همدردی کند تا کمی آرام شوند و مداحان در این سفر این کار را کردند. بنا شد مداحان که صاحب تریبون هستند، بلندگوی مشکلات شوند و مانع سروصدای بی بی سی و ایران اینترنشنال شود.

طاهری با بیان اینکه الحمدلله صدای این مردم به گوش مسئولین رسیده است و امیدواریم در دولت جدید با انتخاب یک استاندار ویژه کمک‌رسان این منطقه شود، گفت: در حوزه عملیاتی نیز از میان ۷۰۰ روستایی که مشکل بی‌آبی دارند، یک روستا را انتخاب کردیم و برآورد هزینه صورت گرفت تا مشکل آب آن برطرف شود. بعد از تأمین آب این روستا به صورت پلکانی سراغ روستاهای بعدی خواهیم رفت تا قولی هم ندهیم که محقق نشود.

نیرویی به خوزستان نمی‌رود، تنها تأمین بودجه می‌کنیم

مسئول دفتر ستایشگری جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: از شهرهای دیگر بنا نداریم نیرو اعزام کنیم، بلکه با کمک نیروهای بومی منطقه روستا را به آب شهری وصل می‌کنیم و ما تنها بودجه لازم را فراهم می‌کنیم.

وی افزود: مداحان به صورت میدانی در منطقه حاضر شدند تا اگر بنا شد در هیأت در این خصوص حرف بزنند و به سوالی پاسخ دهند، میدان‌دیده باشند و تحلیل‌شان برگرفته از رسانه‌ها نباشد. متاسفانه این روزها برخی از فرسنگ‌ها دورتر و بدون یک دقیقه حضور میدانی در منطقه زیر کولرها نشسته‌اند و نسبت به وضعیت خوزستان تحلیل ارائه می‌کنند.

مردم و خیرین می‌توانند برای مشارکت در طرح آب‌رسانی به روستاهای خوزستان کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۴۴۷۷۷ به نام مرکز نیکوکاری میاندار خدمت واریز کنند.