یکی از راه های جذب توریست ارائه تسهیلات و بخصوص اینترنت رایگان به گردشگران است. اینترنت رایگان می تواند مشوقی باشد تا جاذبه های گردشگری اصفهان به سمع و نظر توریست ها برسد.


یک مقام وزارت امور خارجه پیشنهاد داد که اینترنت از چهارباغ تا میدان نقش جهان اصفهان رایگان شود.

علیرضا سالاریان در نشست با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان گفت: شهرهای گردشگری تسهیلاتی برای توریست های خارجی خود در نظر می گیرند که بر همین اساس به شهرداری اصفهان پیشنهاد دادیم تا "وای فای" رایگان در اختیار گردشگران قرار دهد.

وی ترافیک سنگین شهر اصفهان را نقطه ای منفی از نظر گردشگران خارجی بیان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری اصفهان، رفع ترافیک این خطه ضرورت شهریست.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان، خواستار برخورد جدی ناجا با عوامل ایجاد ترافیک در شهر شد و گفت: ترافیک شدید شهری، تردد گردشگران خارجی را در اصفهان سخت کرده است.

وی رفع ترافیک در مرکز شهر را که نقطه تلاقی گردشگری اصفهان محسوب می شود از واجبات خواند و گفت: وجود ترافیک سنگین در مسیرهای گردشگری اصفهان برای توریست ها جذاب نیست و در این حوزه با شهرداری، شورای شهر، استانداری و صدا و سیما جلسه گذاشتیم و خواستار ورود جدی آنها و همچنین رسانه ها برای رفع مشکل تردد در نقاط اصلی شهر شدیم.

سالاریان، فرهنگ سازی در این حوزه را ضروری دانست و گفت: باید مقررات را آموزش داد تا شاهد گره های کور ترافیکی نباشیم و از هرگونه تصادف نیز خودداری کنیم.

وی به ضرورت اصلاح چراغ های راهنمایی و ارتقای فرهنگ شهروندی هنگام عبور از خطوط عابرپیاده نیز تاکید کرد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، نقش معاونت ترافیک شهرداری و پلیس راهور را در رفع ترافیک شهری موثر خواند و افزود: تا زمانیکه ترافیک مرکز شهر و نقاط گردشگری نصف جهان رفع نشود، نگین خاورمیانه بودن آن نیز جلوه نمی کند.

سالاریان نبود کار تجاری بین المللی در اصفهان را یک ضعف خواند و گفت: جاذبه های گردشگری اصفهان باید به سمع و نظر توریست ها برسد که از آن جمله می توان به پروژه شاخص مرکز همایش های بین المللی این شهر و اقدامات خوب شهرداری اصفهان در حوزه خواهر خواندگی و پسماند اشاره کرد.

وی بیان داشت: گم کردن پاسپورت اگر در ایران تخلف حساب نمی شود، در دیگر کشورها جرم است و همین مساله آمار تخلف ایرانیان در کشورهای خارجی را بالا برده و آنها را در لیست سیاه قرار داده است.

سالاریان گفت: اگر در گذشته گردشگران خارجی مجبور بودند برای رفع هرگونه مشکلی به تهران بروند امروزه می توانند به کنسولگری مراجعه کنند.

وی از جزیره ای عمل کردن رسانه ها نیز گلایه کرد و گفت: هماهنگی رسانه ای برای پوشش بهتر اخبار و اطلاعات و پیشبرد اهداف سازمان ها یک نیاز است.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه بیش از هشت دهه از فعالیت خبرگزاری می گذارد و اخبار آن به 9 زبان بین المللی منعکس می شود، گفت: سیاست سختگیرانه و کارشناسی شده دروازه بانی خبر در ایرنا باعث افزایش کیفیت و دقت اخبار خروجی این رسانه ملی شده است.

سیدحسن جوادی زاده تصریح کرد: ایرنا از جایگاه ویژه ای نسبت به سایر رسانه ها برخوردار است، زیرا پس از هر موضع نظام، نگاه همه مخاطبان به ایرناست که به عنوان تنها رسانه رسمی کشور چگونه آن واقعه را پوشش می دهد.

وی تاکید کرد: دیپلماسی شهری برای ایرنا از اهمیت بالایی برخوردار است لذا تقویت تعامل رسانه ای با دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

جوادی زاده گفت: در نظر گرفتن منافع کشور در اولویت اهداف ایرناست و چه بسیار اخباری وجود داشت که بدلیل دروازه بانی خوب اخبار در این سازمان، از هرگونه پیشامدی پیشگیری شده و این موضوع جز ارکان فعالیت در حوزه رسانه ملی ماست که در دیگر رسانه ها کمتر شاهد آن هستیم.