به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا کارشناس امروز در مورد جزئیات سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نخستین سفرش به ایران و شهر اصفهان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی وزارت خارجه به تهران، فردا عصر خانم کاترین اشتون به اصفهان سفر می کند.

وی در خصوص برنامه های سفر این مقام سیاسی افزود: وی پس از مورد استقبال قرار گرفتن مقامات استانی، از پل های تاریخی اصفهان دیدن می کند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان تصریح کرد: در سفر یک روزه وی روز دوشنبه ایشان ضمن دیدار با استاندار اصفهان از مراکز تاریخی بنا ها و جاذبه های گردشگری اصفهان و میدان امام (ره) دیدن می کنند.

وی در پاسخ به اینکه هیئت همراه ایشان چه کسانی هستند و آیا از سایت هسته ای نطنز دیدن می کنند، افزود: لیستی از هیئت همراه ایشان را ندارم و تا کنون هیچ گونه بازدیدی نسبت به سایت هسته ای نطنز توسط ایشان اعلام نشده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان در خصوص نشست رسانه ای با کاترین اشتون در اصفهان گفت: تا کنون چنین برنامه ای پیش بینی نشده است اما تا فردا به صورت قطعی مشخص می شود.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که اصفهان شهر مورد توجه بین المللی است و غیر از سفر خانم کاترین اشتون مقامات عالی رتبه سوئد، لهستان، اسپانیا و اروپا به اصفهان آمده و بازدید داشته اند که این امر برای مردم اصفهان یک سرمایه و جایگاه اصفهان را به خوبی نشان می دهد.