به گزارش پارس نیوز، 

متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت هایشان خالی می شود و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راه هایی وجود دارد که می توان رشد ابرو و موها را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

مدت زمان رشد ابرو

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.

بیماری هایی که باعث ریزش موی ابرو می شوند

در ابتدای کار در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد ابرو و موها کمک می کند، در صورت تشخیص پزشک، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار مفید باشد.

دلیل ریزش ابر

افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجر به این مورد شود، نوعی خاصی از بیماری به نام آلوپسیاست که در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد ابرو و موها کند شده و در آمدن دوباره آن ها می تواند بسیار مشکل باشد.

رشد سریع ابرو با این ترفندها

اگر مایل هستید رشد سریع ابرو و موهای شما، سرعتی بیشتر از حالت عادی خود داشته باشد، استفاده از ترفندهای زیر می تواند به شما کمک کند.

تاثیر وازلین بر ابرو

وازلین یک ماده اولیه در تولید بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی بوده و قدرت مرطوب کنندگی آن، توان درمان لایه های پوستی آسیب دیده از خشکی و اگزما را دارد. ولی وازلین فقط برای حفاظت از پوست مفید نبوده بلکه یک مرطوب کننده مناسب برای ابرو ها نیز هست به صورتی که مصرف وازلین به افزایش سرعت رشد و تقویت ابرو ها کمک کند. مراحل مصرف وازلین برای رشد سریع ابرو ها به این صورت است:

  1. ابتدا صورت خود را شسته و مواد آرایشی و آلودگی های را پاک کنید. پس از شستشو با آب گرم یا سرد ، صورت را با یک حوله تمیز خشک نمایید.
  2. به دو روش می توان از وازلین بر رشد ابرو استفاده نمود. در روش اول ، با استفاده از یک اسفنج یا ریمل ماسکارا ، مقدار کمی وازلین را بر روی ابرو های بمالید. این عمل را از داخل ابرو به سمت خارج آن انجام دهید. اجازه دهید وازلین به موهای ابرو نفوذ کرده و آن را براق نماید. این کار باعث هیدراته شدن ابروها می شود. ایدآل ترین حالت این است که این کار را قبل از خواب انجام دهید تا وازلین در طول شب بر ابرو ها تاثیر گذارد و صبح روز بعد ، صورت را با آب ولرم بشویید. 
  3. علاوه بر روش بالا که آسان ترین روش است ، متد دومی نیز وجود دارد که طبق آن ، می توان با استفاده از وازلین و روغن زیتون یک ماسک تقویت کننده و پرپشت کننده ابرو تهیه نمود. برای این منظور ، در یک ظرف کوچک ، نصف قاشق چای خوری وازلین را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کرده و بر روی ابرو ها بمالید. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی می باشد.

رشد سریع ابرو به کمک روغن زیتون

  • روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.
  • توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید.
  • روغن زیتون هم برای ابروهای شما مناسب است. روغن زیتون غنی از ویتامین E بوده و می تواند رشد موهای ابروی شما را سریعتر و ضخیم تر کند.

حتما بخوانید : ویتامین E برای مردان

روش استفاده : قبل از خواب ابروهای خود را با روغن زیتون گرم به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی ابرو بماند و روز بعد با آب گرم بشویید. پس از آن یک مخلوط حاوی 1/2 قاشق چای خوری روغن زیتون و چند قطره عسل تهیه کنید. آن را بر روی ابروها بگذارید و چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید.​

رشد سریع ابرو به کمک روغن نارگیل

  • روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

رشد سریع ابرو به کمک روغن آووکادو

  • روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است.
  • روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها هم کمک می کند.

روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها هم کمک می کند.

رشد سریع ابرو به کمک روغن بادام

  • بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است.
  • پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

رشد سریع ابرو به کمک روغن کرچک

  • برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه جدید را مشاهده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید.
  • روغن کرچک یکی از موثرترین راه های تقویت رشد ابرو است. این روغن حاوی پروتئین، ویتامین ها، اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها است که فولیکول های مو را تقویت می کند و باعث رشد موی ابرو می شود.
  • روش مصرف : یک سواب پنبه را در روغن کرچک خام فرو کرده و روی هر ابرو بگذارید. ابروها را با نوک انگشتان 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. بگذارید به مدت 30 دقیقه یا یک شب بر روی ایروها بماند. با آب ولرم بشویید.این کار را چندین هفته تکرار کنید تا نتیجه ی آن را ببینید.

نکته: اگر روغن کرچک باعث سوزش ابرو ها می شود نباید از آن استفاده کنید.

رشد سریع ابرو به کمک روغن رزماری

  • اگر می توانید بوی تند رز ماری را تحمل کنید و یا حتی بویش را دوست دارید. روغن رزماری یک درمان گیاهی فوق العاده موثر است.
  • ابرو را هر شب با روغن روزماری ماساژ دهید و بگذارید جذب پوستتان شودو صبح‌ها بشویید. تاثیر رز ماری را بعد از یک ماه مطمئن باشید خواهید دید. البته ممکن است بعد از مدتی باعث قرمزی و التهاب شود که تا حدی طبیعی است. اما اگر سوزش آن زیاد بود درمان دیگری را جایگزین کنید.
  • در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست.

رشد سریع ابرو با روغن فندق

  • امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.  چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

روغن فندق از مواد طبیعی است که به ضخیم و پرپشت شدن ابروها کمک و به طور محسوسی از ریزش ابرو ها جلوگیری می‌کند.

تاثیر آب پیاز در رشد ابروها

  • ​آب پیاز باعث رشد سریع تر ابرو می شود. آب پیاز دارای گوگرد است که بافت های کلاژن مورد نیاز برای رشد ابرو را بهبود می بخشد و فولیکول های مو را تقویت می کند.
  • روش استفاده : آب یک پیاز کوچک را بگیرید. ابرو ها را با آب پیاز به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب سرد بشویید. این درمان را یک بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

رشد سریع ابروها با زرده تخم مرغ

  • موی ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده اند و تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است. بنابراین، می تواند به بهبود سلامت موهای ابرو کمک کرده و ابروهای شما را ضخیم سازد.
  • روش استفاده : زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. زرده را بزنید تا حالت خامه ای پیدا کند. آن را بر روی ابرو ها بمالید و بگذارید 15 – 20 دقیقه بماند، سپس با آب سرد شستشو دهید.
  • از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

تخم شنبلیله و رشد ابروها

  • تخم شنبلیله هم می تواند باعث رشد ابرو و ضخیم تر شدن ابرو ها شود. تخم شنبلیله غنی از پروتئین و همچنین اسید نیکوتینیک و لسیتین است که باعث رشد موی ابرو شده و در بازسازی فولیکول های مو هم کمک می کنند.
  • روش استفاده : تخم شنبلیله را به مدت 5 ساعت بخیسانید و خمیری از آن تهیه کنید. روغن نارگیل یا روغن بادام به آن اضافه کنید و به وسیله ی برس بر روی ابروها بمالید. بگذارید یک شب بر روی ابروها بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  • این به مدت 2 ماه و 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

تاثیر آلوئه ورا در رشد ابرو

  • آلوئه ورا دارای آنزیم ها و خواص مرطوب کننده است که فولیکول های مو را تقویت می کنند و ابروهای شما سریعتر رشد کرده و ضخیم تر می شوند.
  • روش استفاده : ژل را از یک برگ آلوئه ورا جدا کنید و به آرامی آن را بر روی ابروها ماساژ دهید. اجازه دهید تا 30 دقیقه بر روی ابرو بماند و سپس با آب گرم بشویید.

مزایای لیمو ترش برای ابرو

  • لیمو باعث ضخیم تر شدن ابرو می شود. لیمو غنی از ویتامین های C و B، اسید فولیک و دیگر مواد مغذی است که رشد ابرو را افزایش می دهد.
  • روش استفاده : یک برش لیمو را بر روی ابرو خود بگذارید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.
  • در روشی دیگر آب یک لیمو ترش تازه را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید حداقل 15 روز در یک محل خنک و خشک بماند. پس از آماده شدن، هر شب قبل از خواب آن را بر روی ابروها مالیده و صبح روز بعد آن را بشویید.
  • نکته: پس از استفاده از لیمو تا 2 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید زیرا می تواند رنگ مو را روشن کند.

استفاده از شیر برای رشد سریع ابروها

  • شما می توانید از شیر برای رشد موی ابرو استفاده کنید. شیر حاوی پروتئین و همچنین سایر مواد مغذی است که ریشه مو را تغذیه کرده و رشد مو را بهبود می بخشد.
  • روش استفاده : مقداری شیر در یک کاسه بریزید. با چوب پنبه بر روی ابرو ها بمالید. بگذارید تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید. تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه این روش را ادامه دهید.

رشد سریع ابرو با سیر

  • سیر در رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و بعد به موهای ابروی تان بمالید و آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند.
  • بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده، آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها کامل قرار دهند. پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.
  • زمانی که سیر روی ابرو خشک شده با ناخن سیر را از روی ابرو پاک نکنید.
  • افرادی که به سیر آلرژی دارند و پوست شان ملتهب می شود از این روش استفاده نکنند.
  • نکته آخر اینکه اجازه ندهید سیر به مدت طولانی روی پوست بماند چون باعث سوختگی می‌شود.

تقویت و رشد ابرو با قرص ال دی

  • یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.
  • بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود.

تاثیر رژیم غذایی سالم در رشد ابروها

  • رژیم غذایی مناسب برای داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم ضروری است.
  • غذاهای حاوی ویتامین A مانند فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین و هویج استفاده کنید.
  • غذاهای حاوی ویتامین C مانند لیمو، فلفل، بروکلی، پاپایا و پرتقال را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • غذاهای دارای ویتامین E بالا مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج و زیتون بخورید.
  • غذاهای غنی از پروتئین مانند پنیر، توفو، لوبیا، عدس و ماست استفاده کنید.
  • غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند آووکادو، گردو و روغن زیتون را مصرف کنید.
  • غذاهای غنی از آهن مانند شیر و سبزیجات سبز را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

رشد سریع ابرو در یک هفته

ابروهای پهن و پرپشت، معمولا مورد پسند اکثر افراد است و چشمان شما را زیباتر نشان می‌دهد درحالی‌که ابروی نازک، کوتاه و کم‌پشت سن فرد را بالاتر می‌برد. بسیاری از افراد آن‌قدر ابروهایشان را برمی‌دارند که درنهایت مجبورند تا پایان عمر ابروهایی نازک و کم‌پشت را تحمل کنند. گاهی اوقات هم نازک و کم‌پشت شدن ابروها حاصل بالا رفتن سن، کمبود برخی مواد مغذی، استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت یا مشکلاتی مثل کم‌کاری تیروئید، اگزما و آلوپسی (ریزش مو) است. درمان‌های پزشکی مانند شیمی‌درمانی و پرتودرمانی هم باعث ریزش موها به‌ویژه ابروها می‌شود.

ما در ادامه این مطلب به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • برای رشد ابرو چی خوبه ؟
  • برای تقویت ابروهام چیکار کنم ؟
  • چه روغنی برای رشد ابرو خوبه ؟
  • چه چیزی باعث رشد سریع ابرو میشود ؟
  • چه چیزی برای رشد ابرو خوب است ؟
  • برای رشد ابرو چه روغنی خوبه ؟
  • واسه رشد ابرو چی خوبه ؟
  • برای رشد ابرو چه کنیم ؟
  • چه چیزی برای رشد ابرو خوبه ؟
  • برای رشد ابرو چکار کنیم ؟

مدت زمان رشد ابرو

رشد دوباره و سرعت رشد ابرو ها در درجه اول به عوامل مختلفی مثل سن افراد ، سوخت و ساز بدن و همچنین چگونگی برداشتن ابروها بستگی دارد.

نکته بعدی که باید بدانید این است که همه موهای بدن – خواه در موهای ابرو ، مژه ها یا موهای سر شما – در مراحل مختلفی رشد می کنند. به طور خاص ، سه چرخه رشد مو برای همه موها وجود دارد و تنها چیزی که تفاوت می کند این است که هر مرحله چقدر طول می کشد.

موهای زیادی هستند که نمی بینید ولی وجود دارند. اگر تا به حال با موچین موهایتان را کنده اید ، ممکن است متوجه این موها شده باشید. این موها به اندازه کافی بلند و در جای خود محکم شده اند که میتوانید این را احساس بکنید ، اما با این حال وقتی انها را می چینید یا میکّنید حدود پنج برابر طولانی تر از قدر مو در سطح آن است.

بنابراین میتوان گفت که موهای شما بدون توجه به چیزی همیشه در چرخه رشد قرار دارند و این چرخه همیشه ادامه دارد و این رشد مو بدون درنظر گرفتن تعداد موهای شما همیشه ادامه دارد. اما اگر انها را بچینید زمینه برای رشد موها بیشتر میشود .

موها باید زمان زیادی را برای شکل گیری دوباره در ریشه مو و فولیکول مو صرف کنند تا به سطح پوست برسند. اگر تراشیده شوند ، سطح مو کوتاه تر می شود ، یا شاید تا حدودی کمی زیر یا قسمت بالای پوست قرار میگیرند ولی ریشه مو هنوز دست نخورده باقی میماند. ساقه مو، منتهی به سطح پوست هنوز سالم است. به طور خلاصه ، تقریباً دو برابر بیشتر از رشد موی خود را در مقایسه با اصلاح مو در صورت چیده شدن آن انتظار داشته باشید.

کندن مکرر مو باعث ایجاد اسکار در فولیکول مو میشود . کندن مکرر مو میتواند به طور دائمی فولیکول مو را زخم کند و در این صورت است که رشد مو کند شده و ضخامت مو نازکتر میشود و حالت کم رنگی به خود میگیرد. اگر از همان فولیکول کنده شده است ، می تواند آن فولیکول را به طور کامل غیر فعال کند و از رشد دوباره مو جلوگیری میکند.

به همین دلیل کندن مو می تواند نوعی از بین بردن دائمی موها باشد به همین دلیل ما توصیه می کنیم ابروهای خود را نکنید (مگر اینکه در نقاطی از ابرو که یقین دارید هرگز رشد موی بیشتراز این را نمی خواهید ).

مدت زمان رشد ابرو بعد از تیغ زدن در طول مراحل رشد به چندین عامل متفاوت بستگی دارد، اما می توان گفت که این دوره می تواند بیش از 60 روز طول بکشد.

خواص روغن بنفشه پایه زیتون برای ابرو ، مو و پوست

روغن بنفشه زیتون به روغنی می‌گویند که از ترکیب گل‌های بنفشه و روغن‌زیتون به دست می‌آید.

شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که چرا از روغن ‌پایه استفاده می‌شود. جوابش ساده است، چون خود بنفشه از خودش روغن ندارد؛ بنابراین حتماً باید از یک روغن به‌عنوان روغن‌ پایه استفاده کنیم. از میان این دو روغن، روغن کنجد طبع گرم و تر دارد و روغن ‌زیتون طبع گرم و خشک. همین عامل باعث می‌شود که هر یک وقتی با بنفشه ترکیب شوند خواص متفاوتی از خودشان نشان بدهند. طبع بنفشه هم سرد و تر است؛ بنابراین طبع روغن بنفشه‌ای که با روغن‌زیتون تهیه‌شده باشد معتدل است و کمی رو به خنکی می‌رود (ترکیب یک‌چیز گرم و خشک با یک ‌چیز سرد و تر معتدل می‌شود) و طبع روغن بنفشه‌ای که با روغن کنجد تهیه‌ شده است از نظر گرمی و سردی معتدل و از نظر رطوبت و خشکی بسیار تر است، به همین خاطر اثر خواب‌آور دارد.

نکته: روغن بنفشه پایه زیتون خواصی متفاوت از روغن بنفشه پایه کنجد دارد.

خواص روغن بنفشه زیتون برای ابرو و مو

روغن بنفشه پایه زیتون برای مو هم خاصیت بسیاری دارد. برای جلوگیری از ریزش مو (خصوصاً ریزش موی صفراوی‌ها) مردان می‌توانند هفته‌ای دو بار شب‌ها مو را با این روغن چرب کنند و سپس صبح‌ها مو را حتماً شستشو دهند، چون خود چربی می‌تواند باعث ریزش مو بشود. برای خانم‌ها استعمال هر روزه این روغن بر روی مو اشکال ندارد. افرادی که در انجام این کار مداومت به خرج بدهند موهایشان دیرتر سفید شده و حتی رشد موهایشان افزایش می‌یابد. این روغن برای موهایی که گرفتار موخوره هستند نیز مفید است. برای گرفتن بهترین نتیجه از این روغن باید هر بار پس از استحمام انتهای موها را با این روغن چرب نمود. بهتر است روغن بنفشه‌ای که برای موها استفاده می‌کنید روغن بنفشه ۶ ماهه باشد.

خواص روغن بنفشه برای ابرو و مژه

روغن بنفشه همچنین می تواند باعث تقویت و افزایش رشد ابرو شود.

تقویت مژه و ابرو با روغن کرچک

اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است؛ روغن کرچک روغن رشد ابرو یک روغن گیاهی است، که از دانه بذر لوبیا گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می‌تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود.

تاریخچه روغن کرچک، به نظر طولانی است، و در مصر باستان ادعا می‌شود، که به عنوان پماد استفاده می‌شد و کلئوپاترا از آن برای روشن کردن سفیده چشم اش استفاده می‌کرده است. حقیقت یا افسانه، واقعا برای پر شدن و درخشان شدن مژه‌ها مفید است علاوه بر این، با عفونت‌هایی که، باعث ریزش مژه‌ها می‌شوند، مبارزه کند.

استفاده از روغن کرچک یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای افزایش رشد ابروهاست. این روغن شامل پروتئین، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها‌یی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و موجب رشد مو می‌شوند. به‌علاوه، این روغن برای مبارزه با هرگونه میکروارگانیسم که مانع رشد مو‌های ابرو می‌شود، مفید است.

طریقه استفاده از روغن کرچک برای تقویت ابرو

برای مشاهده تاثیر روغن کرچک بر ابرو ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک گوش‌پاک‌کن را به کمی روغن کرچک خالص آغشته کنید و روی هردو ابرویتان بکشید؛
  • هردو ابرو را با نوک انگشتان‌ خود به آرامی برای ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ بدهید؛
  • می‌توانید برای ۳۰ دقیقه یا یک شب روغن را روی هردو ابرو نگه‌دارید؛
  • سپس ابروهایتان را با آب ولرم و یک پاک‌کننده‌ی ملایم شست‌وشو بدهید؛
  • این روغن را برای چند هفته، یک‌بار در روز استفاده کنید تا بهبود را حس کنید.

توجه داشته‌ باشید که اگر روغن کرچک باعث هرگونه تحریک یا سوزش پوستی شد، استفاده از آن را متوقف کنید.

روغن مار برای رشد ابرو

شاید نام این روغن کمی وحشتناک باشد اما مار همان اندازه که خطرناک و کشنده است به همان اندازه نیز شفابخش است. به عنوان مثال: از سم مار برای ساخت داروهایی برای درمان برخی مشکلات قلبی و عروقی  استفاده می‌شود چون خاصیت رقیق‌کنندگی خون را دارد.سمی‌ترین مارهای ایران در مناطق کویری هستند و بین قوی بودن سم مار و گرم و خشک بودن محیط رابطه مستقیم دارد. یعنی هر چه گرم‌تر باشد سم آن مار قوی‌تر است.
از طرف دیگر روغن مار یکی از گران‌قیمت‌ترین روغن‌های جهان است.که از نظر خاصیت اگر اصل و خالص باشد و اگر از مار تهیه‌شده باشد دارای تأثیر و قدرت شفابخشی بسیار زیاد است. ۹۰ درصد روغن مارهای بازار تقلبی است.اگر موهای شما دچار ریزش شده و یا به مرور زمان کم پشت شد و قصد دارید موهای خود را تقویت کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از روغن مار و یا به صورت ترکیب به همراه روغن‌های رز ماری و مورد است که موجب تقویت موهای شما و پرپشت شدن آنها خواهد شد.

بذر شنبلیله

بذر شنبلیله هم جزو دانه‌هایی است که به تقویت ابرو و افزایش ضخامت موهای ابرو و تقویت مژه کمک می‌کند. این بذر سرشار از پروتئین، نیکوتین و لسیتین که برای رشد و تقویت ابرو مؤثر است. بذر شنبلیله به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

  • ۱ قاشق چای‌خوری بذر شنبلیه را حداقل برای ۵ ساعت بخیسانید؛
  • بذر خیس‌خورده‌ی شنبلیله را خوب له کنید؛
  • سپس کمی روغن نارگیل یا بادام به آن اضافه کنید؛
  • این مخلوط را قبل از خواب به ابروهایتان بزنید و بگذارید تمام شب روی ابروهایتان بماند؛
  • صبح روز بعد ابروهایتان را با کمی آب گرم بشویید.

این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته به‌مدت ۲ ماه ادامه بدهید.

خواص روغن زیتون برای مو و ابرو

در طب سنتی از روغن زیتون برای رشد ابرو ،مژه و مو به عنوان یک تقویت کننده ریشه استفاده می‌شود.خواص روغن زیتون برای ابرو و هم در رشد مو و هم بر کیفیت و استحکام ریشه مو اثرات معجزه آسایی دارد. مو را نرم تر کرده و همچنین رشد مو را تحریک می‌کند. روغن زیتون باعث می‌شود تا موها سالم تر باشند و روی رشد مژه ها نیز موثر است. روغن زیتون یک منبع طبیعی از ویتامین ها و مواد مغذی است که همگی برای رشد سالم مو مورد نیاز هستند. با استفاده منظم از روغن زیتون ، مژه شما تغذیه مناسبی خواهد داشت. روغن زیتون باعث می‌شود مژه ها ضخیم تر و پرپشت تر شوند. جدا از آن می‌تواند به عنوان پاک کننده آرایش چشم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تاثیر روغن زیتون بر ابرو

روغن زیتون برای تقویت ابرو بسیار مفید است. از آنجایی‌که این روغن سرشار از ویتامین E است، روی پرپشت و ضخیم شدن ابروها تأثیر زیادی دارد و ابروها را تیره‌تر می‌کند.

روش اول:

  • ابروهای خود را ۵ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب با روغن زیتون گرم ماساژ بدهید؛
  • بگذارید این روغن به‌مدت یک شب روی ابروهایتان بماند و سپس ابروها را با آب گرم بشویید؛

روش دوم:

  • نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با چند قطره عسل مخلوط کنید و ابروها را برای چند دقیقه با این مخلوط ماساژ بدهید؛
  • ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس ابروها را با آب گرم بشویید.

یکی از این دو روش را یک‌بار در روز انجام بدهید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

خواص روغن براهمی برای ابرو

  • مهمترین و رایج ترین خاصیت روغن براهمی اصل، تقویت مو است. روغن براهمی برای ابرو نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تقویت ریشه مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • کاهش شوره سر
  • جلوگیری از سفیدی زود راس موی سر
  • جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو
  • خوش حالت کردن موهای سر
  • کاهش خارش و سوزش سر

درمان سوختن مژه با آتش با ژل آلوئه ورا

آلوئه‌ورا دارای خواص مرطوب‌کنندگی و حاوی آنزیم‌هایی است که فولیکول‌های مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر تغذیه می‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار نرم و لطیف می‌کند.

روش اول:

  • از یک برگ آلوئه‌ورا، قسمت اصلی یعنی همان بخش ژلاتینی آن را را جدا کنید و به آرامی ابروهایتان را با آن ماساژ بدهید؛
  • ۳۰ دقیقه زمان بدهید و سپس با مقداری آب ولرم ابروهایتان را بشویید؛

روش دوم:

  • نصف قاشق چای‌خوری، ژل آلوئه‌ورا را با مقداری عسل یا روغن نارگیل مخلوط کنید و روی ابروهایتان بمالید؛
  • ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس ابروهایتان را بشویید؛

برای کسب نتیجه‌ی بهتر یکی از این روش‌ها را یک‌بار در روز انجام بدهید.

تقویت رشد مژه با ویتامین E

مطالعه‌ای که بر روی ویتامین E. که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان داد که رشد مو در افرادی که ویتامین E. مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می‌کنند، بیشتر است. این مطالعه نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E.، باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می‌شود که با ریزش مو نیز مرتبط است. برای استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E. را، بر روی یک برس مژه خود بریزید و مژه هایتان را برس بکشید.

بلند شدن مژه با لیمو

لیمو ابروهای‌ شما را براق می‌کند و می‌تواند برای رشد موهای ابرو و ضخیم‌تر شدن تارهای آنها مفید باشد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که کیفیت رشد موهای ابرو را بالاتر می‌برد.

روش اول:

  • یک برش لیمو را به آرامی روی ابروهایتان ماساژ بدهید؛
  • ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید؛

روش دوم:

  • چند برش لیموترش را در یک چهارم فنجان روغن نارگیل بخوابانید و بگذارید برای مدت حداقل ۱۵ روز در جای خشک و خنک بماند؛
  • این معجون را هر شب قبل از خواب با یک گوش‌پاک‌‌کن یا مقداری پنبه روی ابروها بمالید؛
  • صبح روز بعد با کمی آب ولرم بشویید.

هرکدام از این روش‌ها را یک‌بار در روز برای پرپشت شدن ابروهایتان انجام بدهید. زمانی‌که این محلول را روی ابروهایتان می‌زنید، تا ۲ ساعت در معرض نور آفتاب قرار نگیرید چون لیمو باعث روشن شدن رنگ ابروها می‌شود.

رشد ابرو در یک هفته با روغن درخت چای

درمان بعدی در این لیست نکاتی درباره نحوه رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی و استفاده از روغن درخت چای را بیان می کند.روغن درخت چای به طور معمول برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین کمک به پاک کردن منافذ، در نتیجه تسریع رشد مو شناخته شده است.

بنابراین، به طور مرتب استفاده از روغن درخت چای بر روی ابروها برای تقویت فولیکول های مو و همچنین کمک به رشد سریع ابرو یک انتخاب عالی است.

پس از پاک کردن پوست در شب، از روغن درخت چای به ابرو بزنید این روغن طبیعی را بر روی ابروهایتان بگذارید وصبح با آب بشویید.این روش درمانی را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید تا ببینید چقدر موثر است قطعا این شما را ناامید نخواهد کرد.

نکته: روغن های کاربردی مانند روغن درخت چای ،می توانند به علت غلظت بالا باعث واکنش های آلرژیک شوند. بنابراین، قبل از اعمال آن به طور مستقیم به پوست خود، یک تست انجام دهید.

افزایش ضخامت ابرو با تخم مرغ

جنس موی ابروها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به‌شمار می‌رود. بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند.

  • زرده‌ی یک عدد تخم‌مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کنید؛
  • زرده را خوب هم بزنید و آن را با یک تکه پنبه یا یک گوش‌پاک‌کن به ابروهایتان بمالید؛
  • ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس ابروهایتان را با آب سرد بشویید.

این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

دنبه مرغ برای رشد ابرو

روغن تخم مرغ که به اشتباه بعضی از افراد آن را با نام هایی مثل : روغن پوست مرغ ، روغن دم مرغ ، روغن چربی مرغ و روغن دنبلان مرغ برای ابرو می شناسند در واقع روغنی است که به سادگی از زرده تخم مرغ گرفته میشود . روغن تخم مرغ را برای ریزش مو ، سفیدی مو و درمان جوش ( آکنه ) کاربرد دارد .

مراحل تهیه روغن تخم مرغ

۶ عدد تخم مرغ را کاملا سفت آب پز کنید . ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آبپز کردن برای کامل سفت شدن تخم مرغ نیاز است . بعد از پختن بگذارید به طور طبیعی خنک شوند سپس آنها را پوست کنده و نصف کنید .

بوسیله یک قاشق زردی را از سفیدی جدا کنید . سفیدی های جدا شده را میتوانید در غذاهای دیگر مصرف کنید .

زرده های تخم مرغ را داخل یک ماهی تابه با عمق کم بریزید . تا جایی که میشود آنها را هم بزنید . در کل زمان روغن گیری پنجره ها را باز بگذارید . در صورت امکان اینکار را بیرون از خانه مثل بالکن انجام دهید .

با کمترین حرارت ممکن زیر ماهی تابه را روشن کنید . آنقدر به پختن تخم مرغ ادامه دهید تا رنگ آن تیره شده و شروع به بو دادن و دود کردن بکند . هر از چندگاهی آن را هم بزنید .

پختن را ادامه دهید . حرارت دادن را تا زمانی که پروتئین های تخم مرغ مشکی شوند و روغن آن کاملا بیرون بیاید ادامه دهید . تا رسیدن به این مرحله زمان زیادی لازم است و همچنین دود زیادی نیز تولید میشود .

روغن را صاف کنید . بعد از سرد شدن مخلوط آن را فشار دهید و روغن حاصله را از یک پارچه یا صافی رد کنید . در یک ظرف تمیز و خشک از جنس سرامیک یا شیشه ( ظرف آهنی و پلاستیکی نباشد ) نگه داری کنید . سعی کنید برای صاف کردن از پارچه نایلونی یا مصنوعی استفاده کنید زیرا پارچه های نخی و پنبه ای روغن زیادی به خود جذب میکنند . روغن تخم مرغ در یخچال ۳ سال و در دمای خانه ۱ سال ماندگاری دارد .

خواص بادام سوخته برای ابرو

یکی از راه های تقویت ابرو استفاده از گردوی سوخته برای تقویت ابرو و تقویت ابرو با بادام سوخته است.

طرز تهیه بادام سوخته برای ابرو

به این منظور بادام شیرین یا تلخ را پوست گرفته و با استفاده از حرارت مستقیم آن ها را بالای شعله بگیرید. سپس آن ها را در یک ظرف به پودر سرمه تبدیل کنید. حالا شما با سوزاندن بادام برای ابرو یک سرمه آماده دارید که می توانید هر روزه آن را با وسیله یک گوش پاک کن به ابرو های خود بمالید و از این طریق ابرو های خود را به وسیله این سرمه خانگی تقویت کنید.

مواد مغذی موجود در سرمه بادام تلخ سوخته برای ابرو از طریق فولیکول ها جذب ابرو شده و آن ها را تقویت می کنند. به مرور زمان و پس از چند روز یا هفته متوجه خواهید شد که بادام سوخته برای مو تاثیر شگفت انگیزی داشته و ابروهای شما هم رشد زیادی داشته اند و هم پر پشت شده اند. این روش یک روش کاملا طبیعی بوده و از نظر اقتصادی نیز به صرفه است. با همین تکنیک ساده خانگی  می توانید از این دارو برای تقویت ابرو های خود و همچنین بادام سوخته برای مژه استفاده کرده و مشکلات کم پشتی و کم رنگی آن ها را برطرف نمایید.

فندق سوخته برای ابرو

این پودر تقویت کننده ابروی فندق طبیعی علاوه بر تیره کردن ابروها، باعث تقویت و رشد آن نیز می شود. با استفاده از این روش نه تنها به مداد ابرو نیاز نداری بلکه به مرور ابروهایی پرپشت و سالم خواهی داشت!

طرز تهیه فندق سوخته برای ابرو

برای سوزاندن فندق برای ابرو به چند دانه فندق نیاز داری.

نحوه سوزاندن فندق برای ابرو به این صورت است که پوست چند تا فندق را جدا کن و آن ها را روی شعله مستقیم اجاق گاز قرار بده تا بسوزد و به طور کامل سیاه شوند. فندق های سوخته را داخل هاون بکوب تا کاملاً به صورت پودر در بیاید. این پودر را می توانی در ظرفی دردار تا مدت ها نگه داری کنی. هر شب با استفاده از گوش پاک کن مقداری از آن را به ابرو ها و حتی مژه های خود بزن و صبح روز بعد با آب بشوی. این کار را برای چندین هفته مرتب انجام بده و تکرار کن. از نتیجه به دست آمده هیجان زده می شوی.

روغن فندق برای ابرو

ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان موجود در روغن فندوق پیاز مو را تقویت می‌کند. زمانی‌که مقداری از روغن را روی مژه و ابرو ماساژ دهید، فولیکول‌های مو فعالیت خود را از سر می‌گیرند و این امر سبب جلوگیری از روند ریزش در آنها می‌شود. برای اینکه به صورت کامل از خواص روغن فندوق برای مژه و ابرو و ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند شوید توصیه می‌شود روزانه چند دانه فندوق نیز میل کنید تا اثرات فواید روغن فندوق برای پوست و مو را دوچندان احساس کنید.

مالیدن قرص زینک به ابرو

زینک از ریزش مو و ابرو جلوگیری می‌کند.

این عنصر همچنین باعث تقویت رشد مو و ابرو شده و از سویی دیگر به ترمیم بافت مو کمک می‌کند.

روی برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن، بهبود زخم پس از کاشت ابرو طبیعی، تقسیم سلولی و رشد آن‌ها، رشد و نمو جسمی و حتی حس بویایی و چشایی شما نیز مفید خواهد بود.

لازم است بدانید که مصرف مکمل زینک پلاس بعد از کاشت ابرو، جذب سایر ویتامین‌ها و عناصر معدنی را بالا برده و از سویی دیگر سنتز پروتئین‌ها را نیز بیشتر می‌کند. در نتیجه تاثیر چشمگیری در تقویت موی پیوندی دارد.

با توجه به اینکه عنصر زینک یا روی باعث قوی شدن فولیکول‌ها می‌شود، لذا موی پیوندی با قدرت بیشتری در پوست باقی‌مانده و نسبت به ریزش، مقاوم می‌شود.

مصرف زینک پلاس پس از پیوند ابرو طبیعی کمک می‌کند دوره ریکاوری با سرعت بیشتری طی شده و زودتر بتوانید به شرایط عادی زندگی برگردید.

روغن گردو برای ابرو

روغن گردو باعث تقویت فولیکول های مو شده و رشد موها را افزایش می دهد.

ویتامین ای موجود در روغن گردو برای تقویت ابرو و پرپشت شدن مو مناسب است. مقداری روغن گردو را بر روی ابروهای خود مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. خواص روغن گردو برای مژه هم بی نظیر است.

روغن پسته برای ابرو

  • برای تهیه این روغن گیاهی باید مغز پسته را از پوستش جدا کنید.
  • سپس پسته ها را با حرارت ملایم در تابه تفت دهید تا مغز پسته ها کمی برشته شوند.
  • حال مغزپسته را با کمک آسیاب، چندین بار اسیاب کنید تا حسابی له شوند.
  • در این مرحله باید به آن مقدار خیلی کم آب ریخته و دوباره آن را آسیاب کنید تا حالت خمیری به خود گیرد.
  • و در نهایت خمیر بدست آمده را داخل پارچه تمیز گذاشته و با فشار آوردن به پارچه ، روغن خالص پسته را بگیرید و در ظرفی بریزید.

رشد سریع ابرو  در یک هفته با شیر بدون قند

شیر هم جزو موادی است که به پرپشت کردن ابرو و ضخیم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. شیر سرشار از پروتئین و بسیاری مواد مغذی دیگر است که ریشه‌‌ی مو را تغذیه می‌کنند و رشد موها را بهبود می‌بخشد.

  • بعد از پاک کردن در شب، از پنبه برای استفاده از شیر بدون قند به ابرو استفاده کنید.
  • یک شب بر روی ابرو خود بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید.
  • لطفا قبل از رفتن به رختخواب هر شب از آن استفاده کنید.
  • شما باید از شیر بدون قند استفاده کنید ،زیرا شیر معمولی موجب خشکی پوست میگردد.

این روش درمانی رشد سریع ابرو در یک هفته نی نی سایت را تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه بدهید.

تقویت و افزایش رشد مژه با کره شیا

کره شیا، که از یک دانه و غلات می‌آید، قرن هاست که برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می‌شود. کره شیا حاوی، ویتامین‌های A. و E. است که هر دو باعث تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد مژه می‌شوند. به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه‌ها بزنید. اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای ۱ تا ۳ ماه تکرار کنید.

رشد سریع ابرو با سیر

یکی دیگر از داروهای گیاهی که باعث افزایش یا همان پر پشت شدن ابرو کمک می کند سیر است .اما باید این نکته را هم بدانید که استفاده از سیرهمراه با سوزش زیاد است و باید تحمل کنید تا ابروهایتان پر پشت شود.

با دو روش می توان از سیر استفاده کرد:

اولین راه حل این هست که سیر را از وسط نصف کرده و با دست کمی فشار دهیم تا سیر کمی اب بیاندازد وبعد با یک برس ابرو ان را روی ابرو می کشیم و بعد می گذاریم چند ساعت روی ابرو بمانند.

دومین راه حل باید یک عدد سیر را رنده کنید و اب ان را روی جهت رویش مو ابرو گذاشته و چند ساعت صبر کنید.

باید یک سری نکات را برای بعد از استفاده از سیر بدانیم نکته اول و مهم ترین نکته نباید بعد از خشک شدن سیر ها روی ابرو نباید انها را با ناخن بکنیم.

و نکته بعدی باید بدانید که کسانی که به سیرآلرژی دارند و پوست ان ها ملتهب می شود نباید از این روش برای پرپشت کردن ابرو های خود استفاده کنند.

و باید به این اخرین نکته هم توجه کنید که نباید بگذارید سیر ساعت بیشتری روی پوست و مو ابرو شما باقی بماند.

رشد مجدد پیاز مو با روغن هسته انگور

این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسید‌های چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می‌رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E. و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C. است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می‌توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن ماکادمیا برای ابرو

روغن ماکادمیا یکی از بهترین انواع روغن های گیاهی است که از آجیل یا میوه ماکادمیا به دست می آید و برای کاهش کلسترول خون بالا، جوان سازی پوست صورت و درمان سریع آفتاب سوختگی مفید می باشد.

مقادیر بالای اسید های چرب موجود در روغن ماکادمیا به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو و همچنین درمان ریزش مو می شود.

خواص روغن رزماری برای ابرو

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می‌توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد. از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

  • 2-3 قطره اسانس رزماری را با یک قاشق چای خوری روغن بادام شیرین برای ابرو / زیتون / جوجوبا / روغن نارگیل مخلوط کنید.
  • با این ترکیب، به مدت 3 دقیقه ماساژ دهید.
  • صبح روز بعد آن را بشویید.
  • روزانه این روال را تکرار کنید.

رشد ابرو با پیاز

آب پیاز برای ابرو و رشد سریع تر آنها و متراکم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. آب پیاز حاوی گوگرد است که بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابروها را بهبود می‌بخشد. از طرفی فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کند.

  • یک پیاز کوچک را رنده و آب آن را صاف کنید؛
  • ابروهایتان را برای ۵ دقیقه با این محلول ماساژ بدهید؛
  • اجازه بدهید ابروهایتان خشک شوند، سپس با یک پاک‌کننده‌ی ملایم یا آب سرد ابروها را تمیز کنید؛

این روش را یک‌بار در روز برای چند هفته تکرار کنید.

روغن بادام تلخ برای ابرو

روغن بادام تلخ برای ابرو بسیار مفید است و ابرو و مژه ها را تقویت می کند. این ماده غنی از ویتامین ها و ابروها را تقویت می کند و کلسیم و منیزیم و چربی را در آن ببینید. این ماده غنی از ویتامین ها، چربی، کلسیم و منیزیم، ابروها را تقویت می کند و به رشد آن ها سرعت می بخشد.

برای استفاده از این روغن، کمی از آن را روی تکه ای پنبه بریز و آن را روی ابروها و مژه های خود بمال و ماساژ بدهید.برای این کار، می توانی از برس ریمل تمیز هم استفاده کنی و روغن بادام را به کمک آن روی ابروهای خود بمالید.

رویش ابرو در یک هفته با روغن جوجوبا

گاهی اوقات فولیکول های مو ،خود برای رشد بیشتر تلاش می کنند، اما برخی از انواع انسداد در منافذ پوست راه آنها را مسدود می کنند این زمانی است که روغن جوجوبا به کمک می رسد برای از بین بردن چنین موانعی، از روغن جوجوبا استفاده کنید.

همراه ماساژ ،چند قطره ای از این روغن را بر روی ابروی خود قرار دهید، آن را به مدت یک شب نگه دارید در نتیجه، ابروهایی ضخیم تر و تیره تری برای همیشه خواهید داشت.

روغن سیاه دانه داروی ضد ریزش مو

سیاه دانه، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی‌ترین طعم دهنده‌ها که قدیمی‌تر‌ها و شاید امروزه نیز در نان‌ها و ترشی‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که روغنی از این دانه‌ها تهیه می‌شو که شاید به جرات بتوان گفت: یکی از بهترین روغن‌ها در زمینه پوست و مو است.

سیاه دانه کاربرد‌های فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو، تقویت کننده‌های گیاهی برای مو، ابرو و مژه و همچنین پماد‌های ضد درد مفاصل که به شکل‌های مختلفی مانند:روغن خالص سیاه دانه، پماد، لوسیون، سرمه، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می‌شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

روغن نارگیل برای پوست و مو

روغن نارگیل برای تقویت ابرو و لذت بردن از ابروهای پهن و پرپشت، بسیار مفید است. پروتئین‌های مختلف و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل، ویتامین E و آهن موجود در این روغن، باعث سالم ماندن ابرو و پرپشتی آن می‌شود و می‌تواند باعث تیره‌تر شدن ابروهای شما شود.

  • روغن نارگیل را کمی گرم کنید و با نوک انگشتان‌ خود روی ابروها بمالید؛
  • به آرامی ابروها را ماساژ بدهید و بگذارید خون در آنها به جریان بیفتد؛
  • بگذارید این روغن یک شب روی ابروهایتان بماند؛
  • صبح روز بعد با آب گرم ابروها را بشویید؛
  • این کار را هر روز برای مدت ۱ تا ۲ ماه تکرار کنید تا متوجه‌ی افزایش ضخامت ابروها بشوید.

برای دیدن نتیجه ی بهتر میتوانید از ترکیب روغن نارگیل و کرچک برای ابرو استفاده کنید. همچنین از خواص بینظیر نارگیل سوخته برای ابرو بی بهره نمانید.

رشد سریع ابرو با وازلین

عده‌ای از خانم‌ها هستند که همیشه از کم پشتی ابرو‌های خود شکایت دارند و از مداد و سایه ابرو جهت برطرف کردن ایرادات ابروی خود استفاده می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از خانم‌ها هستید توصیه می‌کنیم به مدت چند هفته، شب‌ها قبل از خواب مقداری روغن وازلین یا پماد ویتامین آد برای ابرو استفاده  کرده و روی ابروهایتان بمالید و چند دقیقه آن را ماساژ بدهید. صبح که از خواب بیدار شدید ابروهایتان را بشویید و این کار را مدتی انجام دهید. بعد از چند وقت شاهد رویش و پرپشتی ابروهایتان خواهید بود.

وازلین از نفت بدست آمده و ترکیبی از روغن‌های معدنی و موم هاست. وازلین با قدرتی که در مرطوب کردن دارد، برای بهبود بافت آسیب دیده نواحی مختلف پوست مانند لب‌های خشک یا اگزما در بدن استفاده می‌شود.

از وازلین نه تنها برای پوست بلکه برای رشد تارهای مژه و ابرو هم استفاده می‌شود. وازلین مانند یک روغن طبیعی عمل کرده و ابروهای خشک را به خوبی مرطوب و آبرسانی می‌کند. ماساژ ابروها بعد از زدن وازلین، ریشه موهای ابروها را ضخیم می‌کند. به طور خلاصه باید بگوییم که وازلین محیطی مرطوب را برای رشد ابروهای شما فراهم خواهد کرد. در صورتی که به صورت مستمر و مداوم از وازلین استفاده کنید، فرآیند رشد موها سرعت می‌گیرد.

درمان شکستگی موی ابرو

ژل ابرو یک محصول زیبایی است که برای فرم دادن به ابروهای شما استفاده میشود. همچنین به مرتب سازی موهای ابرو و ثابت نگه داشتن ابروها کمک می کند ، دقیقاً مانند تافت مو که برای تنظیم موهای شما استفاده میشود و مدل مو را در جای خود ثابت نگه می دارد. ژل های ابرو برای کسانی که ابروهای ضخیمی دارند و نیاز به مرتب شدن دارند مناسب است. اگر تصمیم به ساخت ژل ابرو دارید می توانید این متن را دنبال کنید.

ساخت ژل ابرو با وازلین

سایه چشم متناسب با رنگ ابرو خود را پیدا کنید ، آن را به له کنید. ژله نفتی یا وازلین اضافه کنید. آنها را مخلوط کنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و کار شما تمام شود. می توانید با استفاده از برس ژل را روی ابروهای خود بمالید تا ظاهر زیباتری پیدا کند.

خواص میخک برای ابرو

گل میخک را از عطاری میتوانید تهیه کنید. سر گل را بسوزانید و آن را خاموش کنید. وقتی سرد شد مثل مداد ابرو ولی پر رنگ به ابروها بکشید در اثر استفاده مداوم شاهد تاثیر بینظیر آن خواهید بود.میخک وقتی میسوزد بوی مواد دندانپزشکی( آمالگام )میدهد.

پرپشت کردن مژه‌ها و ابرو با رعایت چند نکته طلایی

  • سعی کنید فولیکول‌های زیر موهای ابرو‌ی خود را روزانه با حرکات دایره‌ای ماساژ بدهید؛
  • پوست اطراف ابروهایتان را یک‌بار لایه‌برداری کنید تا با حذف سلول‌های مرده‌ی پوست و افزایش گردش خون، رشد موها سریع‌تر شود؛
  • امتداد دور خط ابروهایتان را ۲ تا ۳ بار در روز وازلین بزنید، این کار به مرطوب ماندن ابروها و ضخیم‌تر شدن آنها کمک می‌کند؛
  • دوبار در روز یک عدد کپسول ویتامین E را بشکنید و چند قطره از روغن آن را روی ابروهای خود بمالید؛
  • از برداشتن مداوم ابروها اجتناب کنید؛
  • بیش از حد از لوازم آرایشی ابرو استفاده نکنید؛
  • وقتی از مداد ابرو استفاده می‌کنید آن را بیش از حد روی ابروها فشار ندهید؛
  • سعی کنید ابروهایتان را با شدت نخارانید؛
  • سعی کنید آرامش داشته باشید، بالا رفتن استرس سرعت رشد ابروها را کاهش می‌دهد؛
  • حداقل ۶ ساعت در روز بخوابید، خواب کافی به رشد ابروها و پرپشت ماندن آنها کمک می‌کند؛
  • به اندازه‌ی کافی آب بنوشید، اگر بدن‌تان همواره هیدراته بماند موهای ابروها حالت و جنس بهتری خواهند داشت؛
  • مدل ابروهایتان را هنگامی تغییر بدهید که ابروها به اندازه‌ی کافی ضخیم هستند و در وضعیت سالمی قرار دارند.

رشد سریع ابرو در سه روز

مواد لازم جهت رشد سریع ابرو در سه روز نی نی سایت :

  1. ژل آلوئه ورا برای رشد سریع ابرو و پر پشت شدن
  2. روغن کرچک طبیعی برای رویش مجدد ابرو
  3. کپسول ویتامین E برای رشد مجدد ابرو

نحوه آماده سازی محلول رویش ابرو در سه روز

  1. یک کاسه تمیز برداشته و یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.
  2. و سپس ۲ قاشق چای خوری از روغن کرچک را به آن اضافه کنید.
  3. در انتها ۲ کپسول از ویتامین ای را از وسط نصف کرده و محتوای آن را به مخلوط اضافه کنید.
  4. اکنون همه مواد را خیلی خوب با هم مخلوط می‌کنیم.
  5. در اینجا من از ظرف کاملاً تمیز شده ریمل قدیمی‌ام به عنوان ظرف نگه‌دارنده سرم مژه و ابرو استفاده می‌کنم، اما قبل از استفاده مطمئن شوید که بطری آن را به خوبی تمیز کرده باشید. قطعاً دوست ندارید سرمتان به ریمل از قبل مانده در ظرف آغشته شود.
  6. سرم را در ظرف مورد نظر ریخته، اما اگر چنین ظرفی در اختیار ندارید الزامی به آن نیست. می‌توانید موادتان را در هر ظرف تمیز دیگری نگه‌داری کنید و برای استفاده از گوش پاک کن استفاده کنید.
  7. این سرم را میتونید تا یک ماه نگه‌داری و استفاده کنید، اما استفاده به این شکل بسیار راحت‌تر خواهد بود.

نکته استفاده از این سرم رشد ابرو و مژه 

  • آن را می‌توانید بسیار راحت همانند استفاده از ریمل مورد استفاده قرار دهید.
  • این سرم را شب، قبل از خواب بر روی مژه‌های بالا، پائین و ابروهایتان مالیده و تا صبح پاک نکنید. این کار باعث نم‌دار شدن و در عین حال رشد سریع ابروها و مژه‌ها یتان خواهد شد.
  • این سرم به خاطر وجود آلوئه ورا باعث تغذیه ابروها و مژه‌ها شده و رشد آن‌ها را تسریع خواهد کرد.
  • روغن کرچک به‌طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی امگا۳،اسیدهای چرب و ویتامین‌ها می‌باشد که می‌تواند مژه ها و ابروها را مرطوب نگه‌داشته و از خشکی آن‌ها جلوگیری کند و کار را برای ریمل و مداد ابرو آسان‌تر نموده و از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری کند. همچنین توانایی نفوذ به منافذ پوست را دارد.
  • ویتامین ای نیز از خرد شکنندگی مژه‌ها جلوگیری کرده رشد ابرو و مژه‌ها را تحریک کرده و موهایشان را ضخیم‌تر و نرم‌تر می‌کند.

معرفی قطره های تقویت ابرو بر پایه گیاهان دارویی

  • قطره هلث نوشن برای ابرو

قطرهی مو هلث نوشن | رژلب

قطره بلفارول برای ابرو

کیا از قطره بلفارول نتیجه گرفتن ؟

قابلیت‌های بلفارول به حدی است که حتی ریزش ابرو و مژه را نیز متوقف می‌کند و بعد از مدتی همان فردی که از ریزش رنج می‌برده دارای مژه و ابروهایی سالم و زیبا خواهد شد . ریزش موهای سروصورت اغلب به دلیل حساسیت‌های پوستی و یا آلودگی‌های قارچی است . عوارض این آلودگی‌ها به‌صورت ریزش ، خارش و گاهی شوره ( بخصوص پلک‌ها ) تظاهر می‌کند . در بلفاریت مالت‌ها ( دمودکس ) هم گاهی دخالت دارند که خوشبختانه این دارو بر روی مایت و تخم‌های آن نیز مؤثر است

​قطره بلفارول

سرم تقویت ابرو سریتا

ویژگی‌های سرم تقویت ابرو سریتا

پرپشت شدن ابرو تبریزیان

رشد سریع ناخن ها

حالا که بحث ابرو و مژه و زیبای داغ است بد نیست چند نکته برای رشد سریع ناخن ها بگوییم:

رشد سریع ناخن با مصرف پروتئین

مینای ناخن دربردارنده کراتین و پروتئین است. بنابراین مصرف پروتئین در برنامه های غذایی بسیار مهم است.غذاهایی چون لوبیا، تخم مرغ، گوشت و عدس را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. با مصرف این غذاها هم معده خوشحال می شود و هم ناخن ها. اگر غذاهای مغذی بخورید ناخن ها همیشه سالم می مانند.

رشد سریع ناخن با استفاده از دستکش

مایع ظرفشویی و مواد شوینده مینای ناخن را از بین می برند و روی رشد ناخن ها تاثیر میگذارند. بنابراین همیشه هنگام شستشو و استفاده از آب دستکش بپوشید تا ناخن های سالمی داشته باشید.

رشد سریع ناخن با ماساژ روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها برای پوست و مو بلکه برای رشد ناخن ها نیز مفید است. هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن ها را با روغن زیتون کمی ماساژ دهید. روغن زیتون ناخن ها را مرطوب نگه می دارد و خشک شدن و شکنندگی آن ها جلوگیری می کند.

رشد سریع ناخن با سیر درمانی

شاید کمی عجیب باشد اما سیر به رشد ناخن ها کمک می کند. سیر را رنده کنید یا برش بزنید و یک یا دو بار در هفته روی ناخن ها بمالید. سپس بگذارید خشک شود. ناخن ها آب سیر را به خود جذب می کنند و از درون تغذیه می شوند.

رشد سریع ناخن با اجتناب از گاز گرفتن ناخن ها

شاید این نکته نیازی به گفتن نداشته باشد چون همه ما می دانیم که برای رشد مناسب ناخن ها باید از گاز گرفتن آن ها خودداری کنیم. این کار باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن ها می شود.

رشد سریع ناخن با روغن نارگیل

اگر می خواهیم ناخن ها رشد خوبی داشته باشند باید ناخن های سالمی داشته باشیم. اگر ناخن ها سالم نباشند هیچ تلاشی برای رشد آن ها تاثیر گذار نخواهد بود. به جای این که از محصولات گران قیمت استفاده کنید بهتر است روش های ساده خانگی را امتحان کنید. یکی از روش های درمانی خانگی برای رشد ناخن ها روغن نارگیل است. روغن نارگیل ناخن ها را مرطوب نگه می دارد و کوتیکول ناخن را محکم و قوی می کند. ساده ترین روش استفاده از آن استفاده از روغن نارگیل گرم شب ها قبل از خواب است.

رشد سریع ناخن با لیمو

استفاده از لیمو یکی دیگر از روش های خانگی برای رشد ناخن ها است. یکی از مهم ترین ویتامین های مفید برای رشد ناخن ها ویتامین C است که به مقدار زیادی در لیمو یافت می شود. برای تقویت رشد ناخن ها باید ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و آن را گرم کنید. سپس ناخن ها را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آن قرار دهید. هنگام استفاده از این روش ها باید کاملا صبور باشید تا به نتیجه برسید.

رشد سریع ناخن ها با بیوتین

به جای این که همه حواستان را روی رشد ناخن ها متمرکز کنید بهتر است به غذاهایی که تاثیر زیادی در رشد ناخن ها دارد تمرکز داشته باشید. باید غذاهای دارای بیوتین مصرف کنید. از جمله غذاهایی که شامل بیوتین می باشند: سالمون، بادام، عدس، هویج، غلات کامل، گوجه فرنگی و… هستند. تمام این ها مشکل شکنندگی ناخن ها را رفع می کنند.

سوالات متداول

مدت تاثیر تقویت ابرو سریتا چقدر است ؟

پس از یک دوره مصرف کامل.

چقدر طول میکشه ابرو در بیاد ؟ آیا ابرو رشد میکند ؟

اگر شما عادت دارید که ابروهایتان را بکنید و قاتل ابروهایتان باشید حداقل باید 8 هفته که مدت زمان چرخه کامل رشد ابرو میباشد را صبر کنید تا ابروهایتان به رشد مداوم خود ادامه دهند و کامل شوند.

روغن کرچک چند روزه جواب میده ؟

بستگی به ژن دارد اما به شدت ریشه های مو را تقویت میکند.

ایا وازلین برای رشد ریش خوب است ؟

وازلین را به آرامی به مدت دو تا سه دقیقه به ریش بمالید. وازلین باعث بهبود جریان خون و در نتیجه رشد بهتر ریش می شود.

آیا وازلین برای رشد ابرو خوبه ؟

وازلین مانند یک روغن طبیعی عمل کرده و ابروهای خشک را به خوبی مرطوب و آبرسانی می‌کند. ماساژ ابروها بعد از زدن وازلین، ریشه موهای ابروها را ضخیم می‌کند.

روغن کرچک یا وازلین برای ابرو بهتر است ؟

هر دوی این ها خواص فوق العاده ای برای تقویت ابروها دارند که در متن بالا به طور مفصل گفته شده است.

روغن زیتون برای ابرو خوبه ؟

از آنجایی‌که این روغن سرشار از ویتامین E است، روی پرپشت و ضخیم شدن ابروها تأثیر زیادی دارد و ابروها را تیره‌تر می‌کند.

آیا روغن کرچک برای ابرو خوبه ؟

این روغن شامل پروتئین، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها‌یی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و موجب رشد مو می‌شوند. به‌علاوه، این روغن برای مبارزه با هرگونه میکروارگانیسم که مانع رشد مو‌های ابرو می‌شود، مفید است.