علیزاده متخصص تغذیه با بیان اینکه نوشیدن آب باعث سحر خیزی در افراد می شود گفت : نیمی از بدن ما از آب تشکیل شده به همین دلیل ، هنگام بیدار شدن در ساعت 7 صبح ، نوشیدن مقداری آب باعث سرحالی ، رفع خواب آلودگی و خستگی در بعد از ظهر می شود.
این متخصص تغذیه در ادامه افزود : مصرف تخم شربتی، تخم مرغ و لبنیات به دلیل تاثیرات آن بر تحریک و کشش عضلات و استحکام استخوان ها و جلوگیری از بروز پوسیدگی دندان ها در هنگام صبح توصیه می شود.
وی درباره مصرف میان وعده در ساعت نه صبح ، اظهار داشت: به دلیل مشغله های فکری افراد باید بتوانند با هر عاملی که باعث ایجاد استرس در آنها می شود مبارزه کنند و با مصرف بعضی غذاها این بیماری را در خود کاهش دهند.
علیزاده با بیان اینکه مصرف بعضی غذاها باعث کاهش استرس در افراد می شود، ابراز داشت: مصرف غذاهای همچون کربوهیدرات های مرکب و ساده ، مرکبات ، مکمل های گیاهی ، اسفناج ، چای سیاه ، ماهی چرب و بادام به دلیل افزایش ماده سروتونین در بدن (ماده ای که در افراد آرامش ایجاد می کند) به کاهش استرس کمک شایانی می کند.
این متخصص تغذیه به ورزش کردن در ساعات اولیه صبح اشاره کرد و اذعان داشت: انجام حرکات نرمشی و کششی در ساعت 9 صبح باعث ایجاد آرامش و ازبین بردن هرگونه حالات روحی همچون اضطراب و استرس در افراد می شود.
وی درباره مصرف نهار ابراز داشت: بعد از انجام فعالیت از خوردن غذاهای گوشتی و سرخ شدنی به دلیل افزایش بیماری های قلبی و عروقی در هنگام نهار پرهیز کنید و بجای مصرف غذاهای حاضری یا ساندویچ از غذاهای خانگی استفاده کنید.
علیزاده با بیان اینکه مصرف گیاه نعناع در ساعت 15 مانع خواب آلودگی افراد می شود، اظهار داشت: در هنگام کار و فعالیت با مصرف گیاه نعناع به صورت چای یا آدامس از ایجاد خستگی و کسلی جلوگیری کنید.
این متخصص تغذیه درباره مصرف عصرانه ابراز داشت: مصرف مواد غذایی در هنگام عصر به سن و وزن بستگی دارد.
وی در ادامه افزود: در این زمان مصرف میوه جات به تنهایی برای افراد چاق توصیه می شود و افراد لاغر علاوه بر مصرف میوه باید برای دریافت انرژی و مقاوم سازی بدنشان، مواد غذایی پروتئینی و پر انرژی همچون مغزدانه ها، نان و پنیر، ارده و شیر مصرف کنند.
علیزاده با بیان اینکه مصرف بعضی غذاها در ساعت 9 شب باعث ایجاد خواب راحت در افراد می شود، اذعان داشت: نوشیدن یک فنجان چای سبز و یک قاشق مربا خوری عسل ، به دلیل ترشح مواد آرامش بخش و تاثیر آن بر اعصاب باعث استراحت مغز شده و به  راحت تر خوابیدن شما کمک می کند.