به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران تقریبا 9 روزی تا آغاز ماراتون علمی کشور باقی مانده آزمونی که به دلیل حساسیت‌‌های بالای آن نوعی استرس و اضطراب را برای داوطلبان از روزها و حتی ماهها قبل به همراه دارد کنکور سراسری سال 94، همچون سالهای گذشته در حالی برگزار می‌شود که گویا افزایش ظرفیت صندلی‌ها هنوز در دانشگاه‌ها وجود دارد.

 
بنابراین گزارش اما شاید این افزایش ظرفیت نیز نتواند از یکسری مشکلات و البته مسائل داوطلب این آزمون بکاهد به همین علت به سراغ یکی از کارشناسان آموزشی رفتیم تا در فرصت باقی مانده تا کنکور 94 توصیه‌های کاربردی برای داوطلبان را مطرح کنیم.
 
دربان کارشناس آموزشی گفت: در این فرصت باقی مانده تا کنکور 94، اولین توصیه ما به داوطلبان این است که از پراکنده خوانی جدا بپرهیزند و سوالات سنوات گذشته را ملاک درس‌ خواندن خود قرار دهند. 
 
وی افزود: مرور خلاصه نویسی‌ها و زدن تست‌های 7 سال گذشته کمک شایانی به داوطلبان کنکور در فرصت باقی مانده می‌کند. 
 
دربان در ادامه به ارزیابی آزمون‌ها اشاره کرد و گفت: زدن آزمونها در 2 روز یکبار و حتی هر روز (البته در صورت دارا بودن از فیزیک بدنی مناسب) ارزیابی آزمونها بسیار مهم تلقی می‌شود. 
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به هر حال داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی دچار استرس و اضطراب می‌شوند و راهکار مناسب برای این موضوع چیست اظهار داشت: بهترین توصیه به داوطلبان کنکور 94، این است که در این ایام با افراد با دید منفی و افرادی که انرژی شما را تضعیف می‌کنند به هیچ عنوان ارتباط نداشته باشید. 
 
وی در ادامه به بحث خواب و تغذیه داوطلبان کنکور اشاره کرد و گفت: خواب مناسب و تغذیه مطلوب از جمله مواردی است که اگر در این ایام به آن پرداخته نشود خستگی مفرط را در روزهای منتهی به کنکور در پی دارد، چنانچه توصیه می‌شود روزی 8 ساعت خواب و تغذیه کامل پرکالری و انرژی زا فراموش نشود. 
 
دربان تصریح کرد: صبحانه کامل برای داوطلبان بسیار پر اهمیت است چنانچه داوطلبان مواد پرکالری و انرژی زا از جمله لبنیات، گردو، پسته و کاکائو را فراموش نکنند. 
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه در این روزهای پایانی داوطلبان کنکور 94 باید حداقل چند ساعت مطالعه داشته باشند، اظهار داشت: در این روزهای پایان داوطلبان حداقل روزی 10 ساعت باید درس بخوانند، ضمن اینکه در این روزها بیرون از منزل نروند و از غذاهای بیرون استفاده نکنند. 
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها که فراتر از تعداد داوطلبان آزمون است دیگر جایی برای استرس باقی نمی‌ماند.