رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به افزایش قیمت محصولات لبنی اظهار داشت: اعلام تورم 8.9 دهم درصد از سوی بانک مرکزی، بیانگر این است که کارخانه های لبنی حداکثر می توانند 4 الی 5 درصد قیمت محصولات خود را افزایش دهند که این امر تاثیر چندانی در افزایش قیمت ندارد و به همین خاطر کارخانه ها در این خصوص خود می توانند تصمیم لازمه را اتخاذ کنند.
وی با بیان اینکه گرانی قیمت از سوی کارخانه ها موجب از دست رفتن بازار خواهد شد، گفت: با توجه به کاهش نرخ تورم و پایین بودن قدرت خرید، هر گونه افزایش قیمت  به تصور انجمن تنها موجب از دست دادن بازار فروش خواهد شد.
باکری در ادامه یادآور شد: در حال حاضر با توجه به عدم کشش عرضه و تقاضا در بازار، رقابت بسیار شدیدی میان کارخانه ها حاکم است و به همین خاطر امسال درخواستی از سوی صنایع لبنی برای افزایش قیمت مطرح نیست.
دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: در واقع برخی کارخانه ها ممکن است با توجه به افزایش هزینه های دستمزد و حامل های انرژی تصمیم به افزایش 4 الی 5 درصدی قیمت را اتخاذ کنند اما نباید فراموش کرد که در بازار فعلی افزایش قیمت به صلاح نیست چرا که در صورت افزایش قیمت از سوی برخی برندها ، مصرف کنندگان به سراغ سایر برندهای محصولات لبنی خواهند رفت.