طبق گزارش محققان بیمارستان کودکان اوهایو آمریکا، از بین بیش از ۶۲ هزار تماس با بخش اورژانس بیمارستان در رابطه با موارد بروز مسمومیت با هر نوع پودر لباسشویی یا ظرفشویی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، ۱۷ کودک به کما رفته، ۶ کودک دچار قطع تنفس شده، ۴ کودک به دلیل تجمع آب در ریه ها دچار مشکل تنفس شده و ۲ کودک هم مرده است.

دکتر گری اسمیت، مدیر مرکز تحقیقات این بیمارستان، می گوید: «بالغ بر ۶۰ درصد این تماس های تلفنی ناشی از پاکت های پودر لباسشویی هستند.»

وی در ادامه می افزاید: «در طول دو سال مطالعه، مسمومیت ناشی از این پاکت های پودر لباسشویی ۱۷ درصد افزایش یافته و در سال ۲۰۱۵ مجددا ۷ درصد دیگر نیز افزایش داشته است.»

به گفته اسمیت، پاکت پودرهای لباسشویی نسبت به سایر انواع پودرها سمی تر هستند و موجب بستری شدن بیشتر در بیمارستان و بروز مشکلات جدی پزشکی می شوند.

این پاکت ها بسیار برای کودکان جذاب هستند و آنها این بسته ها را با غذا یا آب نبات اشتباه می گیرند. به همین دلیل بلافاصله در دهان شان گذاشته و  گاز می زنند. در نتیجه پاکت تا حدودی پاره شده و مواد شیمیایی سمی از همین طریق وارد گلوی شان می شود که عواقب جدی و خطرناکی به همراه دارد.