به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس رضا شکیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به رأی امروز هیات نظارت بر مطبوعات مبنی بر تذکر و دادگاهی کردن روزنامه وطن‌امروز، گفت:برخورد دولت مدعی آزادی بیان با رسانه‌های منتقد، تنگ‌نظرانه، ظالمانه و مبتنی بر سیاست‌های تحریم اقتصادی است.

سردبیر وطن امروز افزود: با توجه به اینکه وزارت ارشاد مقرر کرده که به ازای هر تذکر، درصدی از یارانه رسانه کسر می‌گردد، این گمانه تقویت می‌شود که بخش عمده این تذکرات ناعادلانه برای کاهش یارانه و اعمال فشار اقتصادی و تحریم روزنامه بوده است.

وی بیان کرد: ارشاد مثل 1+5 با ما برخورد می‌کند.

شکیبایی افزود: اوج بی‌منطقی دولت در برخورد با وطن امروز در قضیه 2 تیتر مربوط به آل‌سعود، آشکار شد؛ چندی قبل نامه‌ای نوشتیم خطاب به وزیر ارشاد و معاونت مطبوعاتی که با توجه به جنایات اخیر سعودی، ارشاد ارجاع به دادگاه وطن‌امروز را در 2 مورد تیترهای «خبر مرگش» و «بیمار سعودی» از مرجع قضایی پس بگیرد و متذکر شدیم که زیبنده دولت جمهوری اسلامی نیست که 500 تن از حجاجش در وحشی‌گری آل‌سعود کشته و مفقود شوند و رسانه‌ها و مقامات سعودی انواع و اقسام توهین‌ها را به مسئولان ایرانی روا دارند و همزمان روزنامه‌ای در ایران به خاطر آل‌سعود با شکایت دولت پرونده‌اش در دادسرا مفتوح باشد.

وی ادامه داد: اما نه‌ تنها اقدامی شایسته را شاهد نبودیم بلکه برعکس در کمتر از یک ماه 2 تذکر دیگر به ما دادند.

سردبیر وطن امروز اظهار داشت: تذکر و دادگاهی شدن به‌خاطر مسائل مرتبط با دولت از صاحب منصبان تدبیر هرچند ناعادلانه است عجیب نیست، اما دادگاهی شدن به خاطر آل‌سعود گناهی نابخشودنی است.

شکیبایی گفت: دادگاهی شدن یک روزنامه در ایران به‌خاطر آل‌سعود تعجب رسانه‌های جهانی را نیز در پی داشت.

وی تاکید کرد: اگر تا دیروز به‌خاطر حفظ آبروی دولت خواهان پس گرفتن این 2 شکایت بودیم، امروز به علت ادامه رویه ناعادلانه، خواستار عذرخواهی وزارت ارشاد در پرونده مربوط به آل‌سعود هستیم.

سردبیر وطن امروز در پایان همچنین گفت: وطن امروز در اعتراض به اقدامات خصمانه وزارت ارشاد، در نمایشگاه مطبوعات شرکت نمی‌کند.