به گزارش پارس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی گفت: از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد تا امروز، ۱۷ هزار و ۴ خانوار شامل ۷۰ هزار و ۹۴۹ نفر تحت تاثیر سیل بوده و آسیب دیده‌اند.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر ۵ استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۲۰ امدادگر و نجاتگر در منطقه در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند و در ۸۸۹ روستا امدادرسانی کرده‌اند.

محمودی با اشاره به اینکه در این ۲۰ روز، ۱۰۲ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند، افزود: با تلاش امدادگران، یک هزار و ۴۵۶ خانوار شامل ۶ هزار و ۵۸ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند.

­

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۲ بالگرد امدادی هلال‌احمر با ۸۳ سورتی پرواز در ۳۰ روستای محاصره در سیل خدمات‌رسانی لازم را ارائه دادند، گفت:بالگرد‌های هلال‌احمر ۴۳ محموله و یک هزار و ۹۲۹ بسته غذایی در روستا‌های غیرقابل دسترس توزیع کردند.

­

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: از ۷ اسفند تا امروز، بیش از ۶۵ هزار بطری آب، ۳۱ هزار قرص نان، بیش از ۲۳ هزار بسته غذایی ۱۰ روزه و ۷۲ ساعته، یک هزار و ۴۴۶ دستگاه چادر امدادی، ۳ هزار و ۴۷۹ تخته موکت، ۶ هزار و ۹۹۹ تخته پتو و بیش از ۱۱ هزار و ۸۱۱ کیلوگرم نایلون پوششی برای پیشگیری از نفوذ آب در میان متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

­

محمودی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار کودک از خدمات فضای دوستدار کودک تیم‌های سحر مستقر در مناطق آسیب‌دیده متاثر از سیل و آبگرفتگی، بهره‌مند شدند، گفت: خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان پایان یافته است.