به گزارش پارس نیوز ، سردار احمدرضا رادان در حاشیه بازدید از یادمان شهدای شلمچه که عصر جمعه (۱۸ اسفندماه) برگزار شد، در گفتگو با جمعی از خبرنگاران در خصوص تمهیدات پلیس برای تسهیل سفر کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی اظهار کرد: کارکنان پلیس در سراسر کشور در جاده‌ها، شهرها و مناطق مرزی برای تامین امنیت مردم در آماده باش کامل هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی با بیان اینکه همانند سال‌های گذشته بحمدالله تاکنون هیچ حادثه‌ای در سفرهای راهیان نور (حتی تصادف) نداشته‌ایم، افزود: کاروان‌های راهیان نور با رعایت استانداردهای حرکت وسیله نقلیه و تعداد مسافران با احتیاط وارد شدند، زیارت‌های خودشان را انجام دادند و در زمان خروج هم تلاش شده رانندگان استراحت کافی را داشته باشند تا بتوانند به‌سلامتی مسافران را بازگردانند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بحمدالله تمام شرایط برای زائران عزیز راهیان نور مهیا است تا به میعادگاه شهدا و رزمندگان وارد شوند و از فیوضاتش بهره ببرند.

وی در خصوص تمهیدات پلیس برای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان امسال یک ویژگی خاص دارد و تقارن آن با عید نوروز است و طبیعی است که با سفرهای نوروزی همراه هستیم که در این راستا پیش‌بینی‌های کافی به خصوص در جاده‌ها و مراسم شب‌های قدر انجام شده تا ان‌شاءالله هموطنان بتوانند با خیالی آسوده به عبادت، زیارت و روزه بپردازند.

سردار رادان گفت: امسال در رابطه با رستوران‌های درون و بین شهری تسهیلات ویژه‌ای را قائل شدیم که مسافران بتوانند استفاده کنند البته رستوران‌داران باید رعایت‌های لازم را انجام دهند.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: به واسطه تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت بیشتری از زائران راهیان نور تا قبل از آغاز این ماه مبارک در مناطق جنگی حضور پیدا کنند لذا تمهیدات ویژه و نیروهای بیشتری برای امنیت مسیر شدآمدی و مناطق زیارت زائران راهیان نور بکارگیری شده است.

حال و هوای مناطق راهیان نور، جهادی و الهی است  

فرمانده کل انتظامی کشور در مرز شلمچه گفت: حال و هوای مناطق راهیان نور حال و هوایی جهادی و الهی است و هر کس صرفاً از باب وظیفه بیاید هیچگونه بهره‌ای عایدش نمی‌شود اما اگر با دل بیاید بهره‌مند می‌شود.

سردار احمدرضا رادان در خصوص علت حضور در این مناطق جنگی گفت: برای زنده کردن یاد و خاطرات زمان جنگ و تجدید روحیه و امید گرفتن در این مکان حضور پیدا کردیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، فرمانده کل انتظامی کشور خطاب به جوانان گفت: بعضی وقت‌ها تعاریفی از جبهه و جنگ می‌شود که جوان ما فکر می‌کند که برای آن‌ها دست‌یافتنی نیست؛ برعکس، آن جوان‌های گذشته همجنس جوان‌های امروزی بودند، آن‌ها هم علاقمندی‌ها، آرزوها و نظرهایی داشتند ولی هنگامی که به منطقه می‌آمدند، منطقه را با خودشان همراه می‌کردند و همه چیز را ممکن و دست‌یافتنی می‌کردند.

سردار رادان در خصوص قدردانی از شهدا گفت: آن‌ها خونشان و جانشان را در این منطقه گذاشتند و رفتند و خیلی از آن‌ها پیکرشان هم پیدا نشد به گونه‌ای که پدر و مادر آن‌ها قادر به درد دل کردن در کنار قبر فرزندانشان نیستند. اگر قدردان آن‌ها نباشیم کفران نعمت کرده‌ایم و کفران نعمت برکت را از زندگی انسان می‌برد.

وی گفت: در رابطه با مناطق مقدس راهیان نور، وظیفه معنی ندارد باید دل داد تا به وظیفه خوب عمل کرد. حال و هوای مناطق راهیان نور حال و هوایی جهادی و الهی است و هر کس صرفاً از باب وظیفه بیاید هیچگونه بهره‌ای عایدش نمی‌شود اما اگر با دل بیاید بهره‌مند می‌شود.