به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر وحید قبادی دانا در برنامه زنده تلویزیونی صبح بخیر ایران با اشاره به افتتاح اردوگاه کشوری سازمان جوانان در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی، گفت: طرحهای متعددی به مناسبت ایام الله دهه فجر از سوی سازمان جوانان در استانهای مختلف در دست اجرا قرار گرفته که تا آخر بهمن ماه همه این طرحها به مرحله اجرا می رسد. وی افزود: یکی دیگر از این برنامه ها اعزام اعضای سازمان به اردوی کشوری راهیان نور است که ثبت نام آن در ایام دهه فجر صورت می گیرد و متقاضیان از نیمه اول اسفند ماه به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

قبادی دانا از برگزاری المیپاد آماده به عنوان یکی دیگر از طرحهای این ایام نام برد و افزود: این المپیاد مخفف المپیاد مهارت امدادی دادرسان هلال احمر است که در آن شرکت کنندگان در طرح ملی دادرس در ۳۳۰ شعبه کشور به رقابت با یکدیگر می پردازند.

اعزام کاروانهای نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور

رئیس سازمان جوانان خاطر نشان کرد: اعزام کاروانهای نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور از دیگر برنامه های در دست اجرا برای دهه فجر است که با شعار پیشگیری، ایمنی و توانمندی در مناطق محروم کشور صورت می گیرد.

قبادی دانا افزود: افتتاح کانونهای عشایری نیز یکی از مهمترین برنامه های سازمان محسو می شود که اولین کانون ۲۹ اسفند در خوزستان افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: همان طور که می دانید ایران جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایری را در خود جای داده است که این تعداد نیاز به پوشش حمایتی و آموزشی آنها را ضروری می کند.

اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح با برنامه های متفاوتر نسبت به سال گذشته از ۲۷ اسفند ۹۲ تا ۱۵ فرودین ۹۳ در سراسر کشور به اجرا گذاشته می شود.

قبادی دانا با اشاره به حضور ۲۰ هزار نیروی جوان برای اجرای این طرح، افزود: این تعداد نیرو داوطلب در یک هزار پایگاه جاده ای آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه این طرح با شعار" بی گدار به جاده نزنید، ظریف برانید" ، در دست اجرا قرار گرفته است، افزود: برای راهنمایی بهتر مسافران در خصوص انتخاب راه و آموزش مسائل ایمنی، سایت سفر ایمن نیز به زودی راه اندازی می شود.

قبادی دانا به برگزاری جشنواره فلیم و عکس در این طرح اشاره کرد و گفت: پایگاههای تست قند خون و فشار خون، خیمه های نماز و فضای کودک نیز مانند سالهای گذشته از سوی سازمان در همه پایگاهها دایر می شود.