به گزاش پارس نیوز ، علی فرهادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ممنوعیت فعالیت معلم بلاگرها اظهار کرد: موضوع معلم بلاگرها هم‌اکنون روی میز وزیر آموزش و پرورش است و هر گونه فیلمبرداری و پخش تصویر و فیلم دانش‌آموزان بدون هماهنگی با خانواده آنها، ورود به حریم خصوصی و ممنوع است.

وی افزود: معلمان باید نسبت به حقوق دانش‌آموزان و شکسته نشدن حریم خصوصی آنها بسیار حساس باشند و به زودی دستورالعمل مربوطه در این‌باره صادر و هشدارهای لازم داده می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: معلمان اجازه ندارند از نحوه پاسخگویی دانش‌آموزان یا سایر موارد، فیلمبرداری کرده و آنها را در فضای مجازی پخش کنند، حریم خصوصی دانش‌آموز و کلاس درس باید رعایت شود؛ معلمان باید توجه داشته باشند که دانش‌آموزان و والدین در نظام آموزش و پرورش دارای حقوقی هستند که نباید آنها را نقض کرد.

فرهادی یادآور شد: در قالب دستورالعملی، نحوه فعالیت معلمان در فضای مجازی را شفاف‌تر خواهیم کرد تا نسبت به این موضوع محتاط باشند و تا زمان تدوین آن به معلم بلاگرها هشدار می‌دهیم که پخش تصویر و فیلم دانش‌آموزان در فضای مجازی ممنوع است.