به گزارش پارس نیوز ، مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران، بهترین بودجه محیط زیستی را به تصویب رساندیم، گفت: ۴۸ درصد بودجه سال‌ آینده شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه می شود که بخش اعظمی در حوزه خرید اتوبوس، مترو ، تاکسی و موتورسیکلت های برقی هزینه می‌شود و در کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: عدد قابل توجهی در حوزه تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب اختصاص یافت و هزار میلیارد تومان نیز در حوزه پساب برای انتقال به بوستان‌های شهر مجوز دادیم. در حوزه انرژی‌های نو هم مصوبات خوبی داشتیم و در مورد هوشمندسازی آب نیز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد که در مجموع بودجه محیط زیستی شهرداری تهران به نوبه خود در تاریخ بلدیه بی سابقه بوده است.

عضو شورای شهر تهران همچنین در مورد آخرین وضعیت آرادکوه گفت: تا کنون دو ایستگاه MRF افتتاح شده که در این ایستگاه‌ها زباله‌های با ارزش جدا شده و نهایتا مقداری از زباله‌ها پک شده و شیرابه آنها گرفته می‌شود و به آرادکوه ارسال می‌شود؛ اما بنا این است که برای زباله‌هایی که به آرادکوه می رود با زباله سوزی  که قرار است شهرداری تهران در این مجموعه فعال کند، تعیین تکلیف شود؛ البته هنوز بحث‌های فنی زباله سوز در حال انجام است.

وی در مورد فعال شدن زباله سوز ۶۰۰۰ تنی در تهران گفت: ما بر روی ۶۰۰۰ تن بحث داریم و احتمال دارد که این عدد به ۴۰۰۰ تن نیز برسد؛ اما کارشناسان در حال بررسی هستند و خروجی بررسی های کارشناسی ملاک عمل خواهد بود.

به گفته پیرهادی، قرار است شهرداری تهران این زباله سوز را خریداری کند؛ اما دقت داشته باشید که اصل موضوع خرید زباله سوز قطعی شده است و هنوز تناژ آن قطعی نشده است و ظرفیت این زباله سوزها دو هزار تنی است و حالا اینکه دو زباله سوز دو هزار تنی خریداری شود یا سه زباله سوز دو هزار تنی باید براساس نظر کارشناسان باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در مورد زمان به سرانجام رسیدن مطالعات خرید این زباله سوز تاکید کرد: کارشناسی موضوعات مربوط به زباله سوز تا پایان اسفندماه انجام می شود اما ثبت سفارش و خرید زمانبر خواهد بود و قاعدتا به محض انعقاد قرارداد زباله سوز در زمان مورد توافق در تهران نصب و راه اندازی می‌شود.