به گزارش پارس،رحمت‌الله حافظی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تبصره های بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران در همان ابتدای جلسه رأی‌گیری به اعضا داده شد، بنابراین اعضا اطلاعی از جزئیات آن نداشتند، گفت: این نوع رأی‌گیری مبنای علمی ندارد. ما باید از قبل این تبصره‌ها را مطالعه کنیم تا بدانیم قرار است به چه رأی دهیم.
 
وی افزود: این نوع رفتار اگر سنت شود، سنت خوبی نیست. در همان جلسه موضوع مطرح و در خصوص آن رای گیری شود به خصوص موضوعاتی مانند بودجه که نیاز به بررسی کارشناسی زیادی دارند. مطمئنا خیلی از اعضا نمی دانند به چه رای داده اند.
 
محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورا نیز با بیان اینکه بسیاری از تبصره ها با اساسنامه شرکت‌ها مغایرت اساسی داشت، بیان کرد: برخی از تبصره‌ها پس از اصلاح به رأی گذاشته شد، اما نباید این گونه عجولانه در این خصوص تصمیم‌گیری می شد.
 
وی ادامه داد: بررسی بودجه شهرداری و سازمان های وابسته حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارد و کار کارشناسی بالایی می طلبد که ما فاقد این امکانات در شورا هستیم. این موجودی که در حال شکل گیری است، موجود ناقص‌الخلقه‌ای است که بعدها ضررش را می بینیم.
 
رئیس کمیته محیط زیست شورا تصریح کرد: معمولا بودجه را دیر به صحن می آورند که زود جمع‌اش کنند. بنابراین بودجه‌ای به تصویب می رسد که بر اساس ضروریات شهر نیست.