به گزارش پارس نیوز به نقل از  مهر، رضا مراد صحرایی امروز چهارشنبه در حاشیه یادواره شهدای دانش‌آموز در پاسخ به این سوال که چه تعداد از کلاس‌های درس بدون معلم است؛ گفت: آمار دقیق در دست نیست و تعداد خیلی کم است و به تعداد ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است، این موضوع طبیعی است، درسال‌های گذشته هم چنین وضعیتی داشتیم.

صحرایی ابراز امیدواری کرد که آزمون استخدامی سال آینده امسال برگزار شود تا مشکل کلاس بدون معلم را نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: چون تمام ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، متأسفانه تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تأمین می‌شود.

صحرایی در پاسخ به این سوال که آئین‌نامه ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت که توسط رئیس جمهور اعلام شد، چه زمانی تدوین می‌شود گفت: یک ستاد در شورای عالی آموزش و پرورش از حدود دو سال قبل با عنوان ستاد راهبری سند تحول بنیادین تصویب شده است که ریاست آن برعهده معاون اول رئیس جمهور است و به زودی درباره جلسه آن درباره طرح ملی مهارت برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با شعار کلیدی مدرسه قوی ایران قوی آغاز شد؛ گفت: امروز شاهد برگزاری مراسم یادبود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در ۳۶ هزار مدرسه کشور توسط سازمان بسیج دانش آموزی بودیم.

وی افزود: شهدا خصوصاً شهدای دانش‌آموز مایه اصلی قدرت امروز کشور هستند و قدرتی و اثرگذاری امروز ما در منطقه و اینکه دشمن جرئت تعرض به خاک کشور را ندارد، حاصل خون پاک شهدا بویژه شهدای دانش‌آموز است. با این شهدای معصوم بسیاری از غیرممکن‌ها ممکن می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیش از ۴۰ ویژگی برای دانش آموز تراز انقلاب اسلامی آمده است؛ گفت: همه این ویژگی‌ها در شهدای دانش آموز وجود دارد و از دانش آموزان می‌خواهیم که این ویژگی‌ها را در رفتار شهدای دانش آموز ببینند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در دره سنی ۱۴ تا ۱۸ سال داشتیم که حتی سن برخی هم کمتر از این عدد بود که آنها می‌توانند الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.

صحرایی درباره برقراری عدالت آموزشی در مدارس کشور گفت: عدالت آموزشی محور همه برنامه‌های آموزش و پرورش است ساختن فضای آموزشی با کیفیت در سراسر کشور، تأمین معلم باکیفیت، تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق محروم، اعطای کتب درسی رایگان یا توزیع کتاب درسی با ۸۵ درصد تخفیف در برخی مناطق کشور از جمله اقداماتی است که در جهت تحقق عدالت آموزشی انجام شده است.