به گزارش پارس نیوز به نقل از صدا و سیما؛ بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانوار‌های دهک‌های چهارم و پنجم در صورتی که ۵۰ درصد اعتبار یارانه را صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه بیش‌ترخواهند شد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در حاشیه نشست هیات دولت اعلام کرد یارانه تشویقی که پیش از این در قالب کالابرگ الکترونیکی به سه دهک اول تا سوم پرداخت می‌شد از پنجشنبه دوم شهریور به دو دهک بعدی چهار و پنج هم اختصاص خواهد یافت. پیش از این معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مشمول شدن دهک‌های جدید گفته بود:

بزودی دو دهک ۴ و ۵ مشمول طرح کالابرگ الکترونیک خواهند شد و در ماه‌های آینده این طرح به تدریج در خصوص دهک‌های ۶ تا ۹ نیز عملیاتی خواهد شد. با اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از دهم مرداد، خانوار‌های سه دهک اول تا سوم و خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد که ماهانه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند به شرط اختصاص ۵۰ درصد این مبلغ (۲۰۰ هزار تومان) به خرید کالابرگ الکترونیکی ۳۰ درصد شارژ اضافه به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

در این طرح امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر با استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از واریز نقدی برای خانوار‌های دهک‌های اول تا سوم فراهم شده است.