به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا،  در گام نخست اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک ـ که از ۱۳ خردادماه سال جاری به صورت سراسری اجرا شد ـ  یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که در دهک‌های یک تا سه قرار دارند، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید شد؛ به عبارت دیگر، اعتبار یارانه این افراد بنابر شروطی، به جای ۴۰۰ هزار تومان، ۴۸۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

همچنین برای ارائه اطلاعات بیشتر به هموطنان، برنامه شبکه ملی اعتبار (شما) راه‌اندازی شد که از طریق این برنامه امکان استعلام میزان اعتبار و خریدهای انجام شده، اسامی فروشگاه‌های عضو، قابلیت شناسایی آنلاین کلیه فروشگاه‌ها و... برای عموم مردم فراهم شده است.

نحوه اطلاع از اعتبار یارانه 

علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن شفاف‌سازی و پاسخ به برخی ابهامات شهروندان نسبت به اجرای این طرح، در پاسخ به سوال برخی که می‌گویند پیامک واریز اعتبار را دریافت نکرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی "شما" و وارد کردن کد #۱۴۶۳*۵۰۰*، از شرایط‌ اعتبارشان آگاه شوند.

وی همچنین با بیان اینکه نسخه جدید برنامه کاربردی" شما" بسیار دقیق‌تر شده است، اعلام کرد که این برنامه تا یکی دو روز آینده به روزرسانی خواهد شد. در این نسخه، در بخش پرسش و پاسخ، امکان تعامل فراهم شده است.

چگونگی دستیابی به لیست فروشگاه‌های فعال در طرح کالابرگ الکترونیک

امکان خرید اینترنتی

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به این سوال که افراد چگونه می‌توانند به لیست فروشگاه‌های فعال طرح کالابرگ الکترونیک دسترسی داشته باشند، اعلام کرد که لیست ۵۸ هزار فروشگاه‌ فعال در برنامه کاربردی "شما" مشخص است. زمانی که GPS تلفن همراه روشن باشد، از طریق این برنامه تمام مغازه‌های اطراف که در این طرح فعال هستند به کاربر نشان داده می‌شوند.

عسگریان درخصوص امکان خرید اینترنتی در این طرح نیز توضیح داد: به زودی امکان خرید اینترنتی با استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک فراهم خواهد شد.

استقرار سامانه تلفنی طرح کالابرگ الکترونیک؛ به‌زودی

وی در ادامه درباره استقرار سامانه تلفنی در اجرای طرح کالابرگ، توضیح داد که این سامانه در حال تکمیل است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر استقرار مرکز تماس (کال سنتر)، بیان کرد: خوشبختانه کنار مرکز تماس، در برنامه کاربردی "شما" به خیلی از سوالات مردم پاسخ داده شده است.

عسگریان خاطرنشان کرد: سیاست ما در ارتباط با طرح کالا برگ بر روی تامین سبد غذایی مردم و تامین ویتامین‌ها و کالری‌های مورد نیاز آنان متمرکز است و این اقلام در آینده با بررسی‌های لازم می تواند افزایش یابد. تا پیش از این ۹ قلم کالا شامل پنیر، شیر کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، ماست و قند و شکر در این طرح پیش بینی شده بود و مردم می‌توانستند با استفاده از اعتبار یارانه خود در هر ماه این اقلام را از هر عنوان و برند و نشان تجاری خریداری کنند ولی در حال حاضر با افزوده شدن اقلام پروتئینی، حبوبات و گوشت منجمد گوساله امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی برای متقاضیان فراهم شده است.