به گزارش پارس نیوز به نقل از فارس، علیرضا زاکانی در نشست با مسئولان سازمان مدیریت پسماند شهرداری پایتخت با اشاره به انتصابات اخیر در مجموعه مدیریت شهری گفت: مدیریت پسماند یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش روی شهرداری تهران و مورد مطالبه شهروندان است. به همین دلیل هم آقای محمدی که از شهرداران خوب مناطق بودند، به‌عنوان رئیس سازمان مدیریت پسماند منصوب شدند.

وی در ادامه پیرامون مسئله نظافت و مدیریت پسماند تهران افزود: در مسئله رُفت‌ و روب شهری اگرچه خیابان‌های شهر وضعیت آراسته‌ای دارد، اما ما به این حد قانع نیستیم. نه تنها سطح خیابان‌های اصلی، بلکه معابر درجه دو و کوچه‌های مختلف شهر نیز می‌باید وضعیت آراسته‌ای داشته باشد. تأمین نظافت پایتخت از خیابان‌ها تا درب منزل شهروندان، بر عهده شهرداری است.‌

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند نیز باید در انتقال ایمن زباله و تفکیک آنها از مبدا و از درب منازل شهروندان سرمایه‌گذاری کنیم. سپس به سمت بازیافت حداکثری و امحای زیست‌پذیر پسماند حرکت کرد. رسیدن به این اهداف البته نیازمند برنامه اجرایی و دقیق است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مدیریت پسماند در تهران اما متأسفانه بازیگرانی دارد که به وسیله آنها و با توجه به شرایط کنونی نمی‌توان به اهدافی که در رابطه با مسئله نظافت شهری متصور است، رسید. زیرا برخی از پیمانکاران و فعالان این عرصه مطلقاً نسبت به عملکرد خود پاسخگو نیستند.

شهردار تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد باحضور تیم مدیریت جدید در این سازمان و طراحی برنامه‌های دقیق، گلایه‌های برخی شهروندان از اوضاع نظافت و مدیریت پسماند پایتخت، مرتفع و زمینه رضایتمندی حداکثری آنان فراهم شود.