همزمان با روز کار آمدن شورای شهر ششم، شهردار تهران انتخاب می شود. 11 نفر کاندیدای شهردار تهران بودند. به گفته چمران، این هفته بررسی صلاحیت کاندیدای شهردار تهران در حال انجام است.


ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: علی نیکزاد که یکی از کاندیداهای مطرح شهرداری تهران بود ظاهرا و برابر اطلاعاتی که من دارم برنامه ای برای شهرداری تهران ارائه نکردند. امانی ادامه داد: البته آقای نیکزاد خودش داوطلب نشده و برخی اعضای شورا وی را پیشنهاد داده بودند، اما بخاطر سابقه کار در مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی یکی از کاندیداهای جدی این مسئولیت بود.

امانی همچنین از عدم ارائه برنامه از سوی آقایان آبرومند و علی آبادی خبر داد وگفت: به احتمال قوی این دو نفر هم از ادامه حضور در روند انتخاب شهردار تهران کنار کشیده اند وبه این ترتیب هشت گزینه برنامه ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه هم در خصوص برخی توصیه ها برای انتخاب شهردار از سوی دولت گفت: اخبارى که در خصوص توصیه دولت منتخب در مورد انتخاب گزینه شهردارى تهران مطرح مى شود، واقعیت ندارد.

چمران ، عضو منتخب شورای شهر تهران نیز چند روز گذشته گفته بررسی برنامه‌های گزینه‌ها و کاندیداهای تصدی شهرداری تهران با حضور منتخبین شورای شهر تهران از این هفته آغاز خواهد شد.

به گفته او، قرار است از بین 11 گزینه شامل اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی و علی نیکزاد، شهردار جدید پایتخت انتخاب شود.

همانگونه که چمران تأکید داشته است شهردار تهران خارج از گزینه‌های اشاره شده نخواهد بود و قطعا یکی از 11 نفر اشاره شده شهردار پایتخت خواهد شد