به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ از ساعت 3:30 بامداد یکشبنه، ۱۸ آذر به مصاف آرژانتین رفت  و سه بر دو (۲۵ بر ۱۹، ۲۸ بر ۳۰، ۲۷ بر ۲۹، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۱) شکست خورد.  

این نهمین شکست تیم ملی در این دوره از مسابقات است. ملی‌پوشان کشورمان تنها در دو مسابقه از مجموع ۱۱ مسابقه خود پیروز شده‌اند.  

ترکیب تیم ملی ایران: مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، جواد کریمی، علی حاجی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور.

سرمربی: بهروز عطایی (به دلیل عدم صدور ویزای آمریکا برای بهروز عطایی، هدایت تیم ملی در هفته سوم به عهده علیرضا طلوع‌کیان قرار گرفته است.)

ترکیب تیم ملی آرژانتین: لوسیانو دچکو، برونو لیما، لوسیانو پالونسکی، لوسیانو ویسنتین، آگوستین لوزر،   نیکولاس زربا و سانیاگو دانانی.  

سرمربی:  مارسلو رودولفو مندز.

ست اول: ۲۵ بر ۱۹ آرژانتین

آرژانتین از ابتدای این ست تیم برتر بود و ۱۱ بر ۷ جلو افتاد. ایران در سرویس دقت لازم را نداشت و چند بار امتیاز سرویس از دست داد. در حالی که حریف ۱۷ بر ۱۱ جلو بود طلوع‌کیان دومین وقت استراحت خود را هم گرفت. آرژانتین در نهایت این ست را ۲۵ بر ۱۹ برنده شد.  

ست دوم: ۳۰ بر ۲۸ ایران 

تیم‌ها در شروع این ست پایاپای پیش رفتند. در حالی که بازی در امتیاز ۱۲ برابر بود، رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که در نهایت علی حاجی‌پور توپ را به دست دفاع حریف زد و با خروج توپ از زمین امتیاز برای ایران به دست آمد. در ادامه هم ایران یک امتیاز دیگر به دست آورد و ۱۴ بر ۱۲ پیش افتاد. در حالی که ایران ۱۷ بر ۱۴ جلو بود آرژانتین درخواست وقت استراحت داد. ایران نتوانست اختلاف امتیاز خود را حفظ کند و حریف بازی را در امتیاز ۲۲ به تساوی کشاند. رقابت پایاپای دو تیم در امتیازات پایانی این ست ادامه داشت تا اینکه مرتضی شریفی امتیاز ۳۰ را برای ایران به دست آورد تا ملی‌پوشان کشورمان ۳۰ بر ۲۸ برنده این ست باشند.  

ست سوم: ۲۹ بر ۲۷ ایران

بازیکنان ایران که از پیروزی در ست قبل انگیزه گرفته بودند، این ست را هم خوب شروع کردند و ۷ بر ۳ جلو افتادند. ایران چند بار با تک دفاع از حریف امتیاز گرفت. محمد ولی زاده با دفاع پالونسکی و شریفی با امتیاز مستقیم سرویس دو امتیاز پیاپی به دست آوردند و ایران ۱۰ بر ۵ پیش افتاد تا مندز درخواست وقت استراحت کند. با ورود تیم‌ها به زمین آرژانتین اختلاف امتیاز را کمتر کرد و در حالی که بازی ۱۱ بر ۹ به سود ایران بود طلوع‌کیان درخواست وقت استراحت داد. در حالی که ایران ۱۳ بر ۱۰ جلو بود، علی حاجی‌پور ستاره ایران در این دیدار مصدوم و پس از توقف چند دقیقه‌ای مسابقه با برانکارد از زمین خارج شد. طلوع‌کیان بردیا سعادت را به جای او به زمین فرستاد. در ادامه بازی در امتیاز ۱۵ برابر شد. رقابت نزدیک تیم‌ها در این ست در نهایت با پیروزی ۲۹ بر ۲۷ ایران به پایان رسید.  

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۰ آرژانتین 

تیم‌ها امتیاز به امتیاز پیش رفتند تا اینکه ایران ۱۱ بر ۸ جلو افتاد اما حریف با جبران اختلاف امتیاز ۱۶ بر ۱۳ بازی را به سود خود تغییر داد. هرچند در ادامه این ست تیم‌ها رقابت نزدیکی داشتند اما آرژانتین در امتیازات پایانی پیش افتاد و ست را ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد.  

ست پنجم: ۱۵ بر آرژانتین

در شروع ست آرژانتین دو امتیاز گرفت. مارتینز سرویس خود را به بیرون زد و اولین امتیاز برای تیم ایران به دست آمد. آرژانتین سرویس دیگری را از دست داد تا دومین امتیاز ایران هم به دست بیاید و بازی ۶ بر ۲ دنبال شود. پس از آنکه داور امتیاز دهم را به حریف داد بازیکنان ایران همگی به سمت داور رفتند و اعتراض کردند که با پا مانع برخورد توپ به زمین شده‌اند اما پس از بررسی فیلم مسابقه نتیجه تغییری نکرد.  در نهایت آرژانتین ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسید.